حمایت لیندزی گراهام از نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

«گروور کلیولند دوباره شرکت کرد. ترامپ هم باید به این کار فکر کند»

لیندزی گراهام، سناتور حزب جمهوریخواه ـ Tom Williams-Pool/Getty Images/AFP

سناتور لیندزی گراهام گفته در صورتی که شکایت‌های دونالد ترامپ به نتایج انتخابات امسال منجر به باقی ماندن او در کاخ سفید نشود، او باید به فکر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ باشد.

گراهام این اظهارات را در گفتگویی با برنامه رادیویی «برایان کیلمید» فاکس نیوز بیان کرد.

آقای گراهام نگفت که ترامپ انتخابات را باخته، ولی گفت: اگر رئیس جمهور «کم آورد» باید دوباره شرکت کند و «اجازه ندهد جنبش او ناکام بماند».

او گفت: «من او را تشویق می‌کنم که به فکر شرکت مجدد باشد. گروور کلیولند دوباره شرکت کرد. دونالد ترامپ هم اگر کم آورد باید به این کار فکر کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گراهام گفت: آقای ترامپ باید به فکر تشکیل «سازمان یا ساز و کاری باشد که در طول چهار سال آینده جنبش را زنده نگه دارد».

گراهام پس از شکست رقیب دموکرات خود، جیمی هریسون، روز سه شنبه، برای چهارمین دوره در انتخابات کنگره برنده شد.

این سناتور کارولینای جنوبی تنها کسی نیست که نظریه شرکت ترامپ در انتخابات چهار سال بعد را مطرح کرده است.

ریک گائز، همکار ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶، به یو‌اس‌اس تودی گفت آقای ترامپ باید «شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ را به طور جدی در نظر بگیرد.»

میک مولوانی، رئیس دفتر سابق کاخ سفید، نیز گفته نام ترامپ را در لیست جمهوری‌خواهانی که برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کاندید می‌شوند قرار خواهد داد.

آقای ترامپ در رابطه با شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ هیچ اظهارنظر عمومی نکرده است ولی گزارشی از آکسیوس اخیرا حاکی است، رئیس جمهور به این گزینه فکر می‌کند. او هنوز شکست از بایدن را قبول نکرده و هنوز اصرار می‌کند که می‌تواند کاخ سفید را نگه دارد.

رئیس جمهور قصد دارد با زیر سؤال بردن نتایج انتخابات، که او بدون هیچ مدرکی ادعا می‌کند پر از تخلف است، یک سری پرونده شکایت حقوقی تشکیل دهد. او آزادانه گفته است که دادگاه عالی (و اکثریت قضات محافظه‌کار آن) باید در مورد نتیجه انتخابات تصمیم بگیرند.

گراهام گفت: انتظار دارد ترامپ به جنگ خود برای تغییر نتیجه انتخابات ادامه دهد.

او گفت: «من دیروز خیلی با رئیس جمهور صحبت کردم. او می‌خواهد بجنگد و باید بجنگد ... اگر بتوانیم در آریزونا و جورجیا فاصله را کم کنیم و آرای مشروط را مورد بررسی قرار دهیم، کار تمام نشده است.»

با وجود خوش‌بینی سناتور، بسیار بعید است که چنین سناریویی رقم بخورد. هر چه باشد، آقای بایدن در مسیر به پایان رساندن انتخابات با ۳۰۶ رای الکترال قرار دارد.

© The Independent