پیام تبریک جورج دبلیو بوش به «مرد خوب» بایدن

بوش با تبریک به ترامپ و هوادارانش «برای اجرای یک کارزار دشوار» دستیابی او به بیش از ۷۰ میلیون رأی را «دستاورد سیاسی فوق‌العاده» خواند

جورج دبلیو بوش و جو بایدن در اتاق کابینه کاخ سفید، ۲۵ جولای ۲۰۰۱-MIKE THEILER / AFP

جورج دبلیو بوش با صدور بیانیه‌ای «تبریک صمیمانه» خود را برای رئیس جمهور منتخب، جو بایدن، و معاون او، کامالا هریس، ارسال کرد.

در این بیانیه، رئیس جمهورسابق جمهوریخواه «چند دقیقه پیش با رئیس جمهور منتخب آمریکا صحبت کرده» و «به خاطر پیام میهن‌پرستانه او در سخنرانی شب گذشته‌اش» از او تشکر کرده است.

بوش گفت: «با وجود اختلافات سیاسی ما، می‌دانیم که جو بایدن مرد خوبی است که این فرصت را بدست آورده که کشور را هدایت و متحد کند.»

وی در ادامه آورد: «رئیس جمهور منتخب تأکید کرده که با این که عضو دموکرات است، کشور را برای تمام آمریکایی‌ها هدایت خواهد کرد. من همان چیزی را به او می‌دهم که به دو رئیس جمهور دیگر، ترامپ و اوباما دادم: دعای من در راه موفقیت او و قول من برای کمک به او به هرصورتی که می توانم .»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بوش همچنین با تبریک به ترامپ و هوادارانش «برای اجرای یک کارزار دشوار» دستیابی او به بیش از ۷۰ میلیون رأی را «دستاورد سیاسی فوق‌العاده» خواند.

او گفت: «آنها صحبت کرده‌اند و صدای آنها از طریق جمهوری‌خواهان منتخب در هر سطحی از حکومت شنیده خواهد شد.»

آقای بوش از اهمیت «سلامت» دموکراسی میان ملت سخن گفت و افزود حضور پرشمار مردم در سوم نوامبر خود نشان از «قدرت» این موضوع دارد.

در این بیانیه آمده است: «رأی شما هر چه باشد شمرده می‌شود.»

وی افزود: «رئیس جمهور ترامپ حق تقاضای بازشماری و پیگیری حقوق را دارد، و هر مشکل حل نشده‌ای در جای خود رسیدگی می‌شود.»

در خاتمه آمده است: «از تمام مردم آمریکا می‌خواهیم که همزمان با آماده شدن رئیس جمهور آینده و معاون او برای گرفتن وظایف مهم جدیدشان، در آرزوی سلامت برای آنها به ما بپیوندند.»

این بیانیه پس از آن منتشر شده که آقای بوش حاضر نشد بگوید به نفع ترامپ رأی داده یا نه و در عوض اصرار کرد که «از سیاست ریاست جمهوری بازنشسته» شده است.

مشهور است که بوش در انتخابات ۲۰۱۶، زمانی که ترامپ با هیلاری کلینتون رقابت می‌کرد، او گزینه «هیچ یک از موارد» را روی برگه رأی علامت زده است.

© The Independent

بیشتر از جهان