محسن هاشمی: مسئولین جسارت تعطیلی ۲۰روزه تهران را ندارند

روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در تهران براثر کرونا و آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند

رئیس شورای شهر تهران می‌گوید، این آمار قربانیان بر اثر آلودگی هوا و کرونا در تهران، در هیچ جای دیگر جهان وجود ندارد-عکس از ایسنا

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که روزانه در تهران بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفربر اثر آلودگی هوا و کرونا جان خود را از دست می‌دهند و این میزان تلفات در هیچ جای دیگر جهان وجود ندارد.

محسن هاشمی، در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران، ضمن ابراز خوشحالی از شکست دونالد ترامپ، در مورد مشکلات شهر تهران صحبت کرد.

هاشمی با اشاره به وضعیت وخیم کرونا در کشور گفت: ستاد مبارزه با کرونا هنوز به پیشنهاد کارشناسی مجمع نمایندگان و شورای شهر تهران مبنی‌بر تعطیلی دوهفته‌ای تا ۲۰ روزه این شهر پاسخی نداده است. او با انتقاد از مسئولین افزود که ظاهراً افراد تصمیم‌گیرنده، جسارت و اراده لازم برای این اقدام ضروری را ندارند. تنها راه شکستن زنجیره کرونا و بازسازی توان کارکنان بخش‌های سلامت و خدمات، اجرای تعطیلی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هاشمی مجدداً به نقش دولت در ضعف سیستم حمل‌ونقل پایتخت پرداخت و اظهار داشت: «با وجود تشدید نیاز به تقویت ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و مترو تهران به دلیل ایجاد فاصله اجتماعی و افزایش آلودگی هوا، هیچ اقدام مؤثری در طول هفت سال گذشته انجام نشده است.»

وی در ادامه به فروش ارز توسط بانک مرکزی در بازار اشاره کرد و گفت که باتوجه‌به اینکه دولت از محل فروش ارز و آزادسازی برخی دارایی‌ها منابع لازم را دارد، از رئیس‌جمهور توقع داریم فوراً دستور دهد تا یک میلیارد دلار برای ساماندهی حمل‌ونقل تهران اختصاص دهد.

ایسنا در این مورد گزارش داده که در ایران ۲.۴۸ درصد تولید ناخالص ملی معادل ۳۴ هزار میلیارد تومان صرف عوارض ناشی از آلودگی هوا می‌شود. وضعیت آلودگی هوا در کل کشور به نحوی است که ریزگردها و همچنین آلاینده‌های هوا ۳۸ میلیون نفر از جمعیت کل کشور را در معرض خطرات ناشی از آلودگی هوا قرار داده است.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده، عباس شاهسونی، سرپرست گروه سلامت هوا مرکز محیط و کار وزارت بهداشت در سال ۹۴ گفته بود که ۱۲ هزار و ۸۹۷ نفر براثر آلودگی هوا جان خود را ازدست‌ داده‌اند که از این تعداد، ۴۸۱۰ فوتی در تهران رخ‌ داده است.

بیشتر از