سخنگوی دولت ایران به پیشواز جو بایدن رفت

ربیعی گفت که برجام حاصل تعامل جمهوری اسلامی با حزب دموکرات است

ربیعی از جو بایدن می‌خواهد تا سیاست‌های ترامپ را تغییر داده و به جنگ با برجام پایان دهد - تسنیم

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی به پیشواز بایدن به عنوان »رئیس‌جمهوری بعدی ایالات متحده» رفت و با اشاره به انتخابات آمریکا، گفت که فشار حداکثری به پایان راه خود رسیده و برخلاف تصور ترامپ، ایران نه‌تنها فرو نپاشید بلکه با مقاومت، اقتصاد بدون نفت را نیز تجربه کرد.

علی ربیعی در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت که بر اساس شواهد موجود «رئیس‌جمهور نفرت پراکن» ایالات متحده، در حال سقوط است. او افزود که اگر در برابر دولت ترامپ کرنش می‌کردیم، تا دهه‌ها باید به خواسته‌های دیگر آمریکا نیز تن می‌دادیم.

 او مجدداً سخنان رهبر جمهوری اسلامی را تکرار کرد و گفت که انتخابات آمریکا بر ایران تأثیری ندارد. بااین‌حال وی در ادامه با لحنی ملایم‌تر از حزب دموکرات آمریکا استقبال کرد و برجام را ثمره تعامل جمهوری اسلامی با حزب دموکرات خواند.

وی در ادامه از ساکن جدید کاخ سفید که به نظر می‌رسد از نظر ربیعی، جو بایدن دموکرات است، خواست تا سیاست‌های ترامپ را تغییر داده و به جنگ با برجام پایان دهد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری همچنین گفت که جمهوری اسلامی نقش مثبتی در برقراری امنیت در منطقه بازی کرده است و در نهایت به آمریکا توصیه می‌کند تا از روند پیشین خود فاصله بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تکرار مواضع رهبر جمهوری اسلامی توسط سخنگوی دولت مبنی‌بر عدم تأثیر انتخابات آمریکا بر ایران در حالی صورت می‌گیرد که طی دو روز گذشته و پس از افزایش شانس برد جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، بازارهای مالی ایران واکنش مثبتی به آن نشان داده‌اند. طی این دو روز قیمت طلا و ارز تا ۱۵ درصد کاهش یافت.

به نظر می‌رسد احتمال حضور نامزد دموکرات در کاخ سفید، سبب خرسندیسیاستمداران در تهران شده است. لحن ملایم و مداراجویانه ربیعی در این نامه و انتشار مجدد مصاحبه‌های محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مورد دوستی و روابط نزدیکش با بایدن در دوران معاونت اوباما، نشان می‌دهد که سران حکومت ایران به تغییرات در کاخ سفید خوش‌بین هستند.

بیشتر از