جو بایدن: به‌زودی اعلام پیروزی خواهم کرد

کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا گفت جلسات کارشناسی خود برای مقابله با کرونا و چالش‌های را آغاز کرده است

جو بایدن نامزذ حزب دموکرات و پیشتاز انتخابات ایالات متحده ANGELA WEISS / AFP

جو بایدن، نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ساعتی پیش و به سنت سه روز گذشته در یک سخنرانی کوتاه به هواداران خود اطمینان داد که پیروزی از آن او و معاونش کاملا هریس است. 

برخی ناظران سیاسی احتمال می‌دادند که بایدن در این سخنرانی اعلام پیروزی کند ولی او چنین نکرد و گفت که «به‌زودی» اعلام پیروزی خواهد کرد. 

دو ساعت پیش از آغاز سخنرانی بایدن، دونالد ترامپ نیز با انتشار توییتی به جو بایدن هشدار داد که در سخنرانی‌اش اعلام پیروزی نکند چرا که نتیجه نهایی بستگی به چالش‌های حقوقی او خواهد داشت.

بایدن که برای رسیدن به مرز میانه ۲۷۰ رأی کالج انتخاباتی تنها به یک ایالت نیاز دارد گفت که انتظار دارد در نهایت بیش از ۳۰۰ رأی کالج انتخاباتی را از آن خود کند. برای رسیدن به این حد از آرای الکترال بایدن باید آرای ایالات نوادا، جورجیا و پنسیلوانیا را به خود اختصاص دهد؛ ایالاتی که هم‌اکنون در همه آن‌ها پیشتاز است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


بایدن گرچه برای رئیس‌جمهور شدن تنها به نتیجه انتخابات در ایالت نوادا نیاز دارد ولی به دست آوردن ۳۰۰ رأی کالج انتخاباتی به او کمک خواهد کرد تا در مناقشات حقوقی ترامپ دست بالاتری داشته باشد و عملاً پیروزی در این دعواهای حقوقی را برای تیم ترامپ دشوار کند. 
بازسازی دیوار آبی بخش دیگری از سخنان نامزد پیشتاز انتخابات آمریکا بود. منظور آقای بایدن تغییر رأی ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا و گرایش آن‌ها به دموکرات‌ها پس از آن است که در سال ۲۰۱۶ به سمت ترامپ و جمهوری‌خواهان چرخش کردند. 

او همچنین گفت که خود را برای مواجهه با چالش‌های مربوط به بیماری کرونا و مسائل اقتصادی در روز نخست کاری‌اش در کاخ سفید آماده می‌کند و جلساتی با کارشناس‌‌ها برگزار کرده است.

بیشتر از