دیوارکشی اطراف کاخ سفید به دلیل احتمال اعتراضات خیابانی

در پی اعتراض‌ها به کشتن جورج فلوید هم دیوارهای موقتی دور کاخ سفید کشیده شده بود

احتمال بسته شدن جاده‌ها در منطقه مرکز شهر واشنگتن و اعمال محدودیت پارک کردن وجود دارد - Washington, U.S., November 2, 2020. REUTERS/Leah Millis

رسانه‌های آمریکایی از کشیدن دیوارهای موقت دور کاخ سفید خبر دادند. این دیوارها به صورتی است که نتوان از آنها بالا رفت. همچنین درهای و پنجره‌های مغازه‌ها هم با پوشش‌های چوبی حفاظت شده است.

ای‌بی‌سی، اعلام کرد که روز دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه دیوارهای مضاعفی دور میدان لافایت، در سراسر خیابان پنسیلوانیا کشیده شده‌است. این همان محلی است که معترضان به تبعیض نژادی در ماه ژوئن (خرداد و تیر) تظاهرات کردند.  

بر اساس این گزارش، این دیوارکشی موقت است و بخشی از تدابیری به شمار می‌رود که به دلیل احتمال اعتراضات، در واشنگتن دی‌سی و سایر شهرها اتخاذ شده است.

در مرکز شهر واشنگتن هم بسیاری از مغازه‌ها پنجره‌هایشان را با پوشش‌های چوبی پوشانده‌اند چون احتمال می‌رود که اعتراضاتی مشابه نیویورک در این شهر هم رخ دهد.

در مینه‌پولیس مرکز دولتی هم به همین صورت با تخته‌های چوبی محافظت شده است.

موریل بوزر، شهردار منطقه کلمبیا هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی گفت که احتمال بسته شدن جاده‌ها در منطقه مرکز شهر واشنگتن و اعمال محدودیت پارک کردن وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بوزر همچنین گفت که از گارد ملی درخواست کمک نکرده است.

در پی اعتراض‌ها به کشتن جورج فلوید توسط پلیس آمریکا هم دیوارهای موقتی به دور کاخ سفید کشیده شده بود.

انتخابات آمریکا امروز ۱۳ آبان‌ماه برگزار می‌شود. احتمال می‌رود که اعلام نتیجه انتخابات اعتراضات خیابانی را به‌دنبال داشته باشد.

بیشتر از جهان