شرط‌‌بندی یک میلیارد پوندی بر سر ترامپ و بایدن

یک قمارباز بریتانیایی، یک میلیون پوند روی پیروزی بایدن شرط بست

در پایان هفته،شانس پیروزی ترامپ بیشتر شد و میزان شرط‌بندی بر سرِ رئیس‌جمهور فعلی بالا کشید اما بایدن محبوبیت بیشتری دارد-INDRANIL MUKHERJEE / AFP

با بیش از یک میلیارد پوند (معادل ۱.۳ میلیارد دلار آمریکا)، مبلغ شرط‌‌‌‌‌بندی بر سر رئیس جمهور بعدی آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‌تواند بزرگ‌ترین شرط‌‌بندی در تاریخ باشد.

 به گفته یک شرکت بریتانیایی، یک قمارباز بریتانیایی، یک میلیون پوند (معادل ۱.۳ میلیون دلار آمریکا) روی برنده شدنِ بایدن شرط بسته است.

شرکت شرط‌‌بندی بریتانیا، بت فر، خبر داد، پولی که برای برنده شدن بایدن جمع شده تا امروز بزرگ‌ترین شرط‌‌بندی سیاسی را رقم زده و قماربازها ممکن است در مجموع برنده ۱.۵۴ میلیون پوند (۱.۹ میلیون دلار آمریکا) شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماتیو شادیک، رئیس شرط‌‌بندی سیاسی گروه کورال لدبروکس، می‌گوید ممکن است تا زمان بسته‌شدن حوزه‌های رأی‌گیری در روز سه شنبه، این شرط‌بندی از مرز یک میلیارد پوند هم بالاتر برود.

به گزارش رویترز، در تعطیلات پایان هفته، شانس برنده‌شدن ترامپ کمی بیشتر شد و میزان شرط‌بندی بر سرِ رئیس جمهور فعلی آمریکا بالا کشید اما هنوز بایدن، محبوبیت بسیار بیشتری دارد.

شرط‌‌بندانِ بازار اسمارکتِ بریتانیا برای بایدن، شانس برنده‌شدن را معادل ۶۵ درصد و برای ترامپ، پس از یک درصد افزایش، ۳۵ درصد در نظر گرفته‌اند.

شرکت بت ‌فر تا به حال، ۲۷۱ میلیون پوند (۳۵۰ میلیون دلار آمریکا) پول شرط‌‌بندی گرفته و انتظار دارد این مبلغ به ۴۰۰ میلیون پوند (۵۱۶ میلیون دلار آمریکا) برسد. این رقم، دو برابر مبلغ شرط‌بندی بر سر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکاست.

با وجود اینکه بایدن در نظرسنجی‌های ملی، بسیار جلوتر از رقیب است، دلال‌های شرط‌‌بندی پیش‌بینی می‌کنند که رقابت دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا، تنگاتنگ خواهد بود.

آقای شادیک گفته است: «فلوریدا ایالتی است که در آن بر اساس نظرسنجی‌ها، بایدن احتمال برنده شدن را دارد، ولی بازار شرط‌‌بندی، محبوبیت ترامپ در این ایالت را بالاتر در نظر گرفته است، چرا که حزب جمهوری‌خواه بارها نشان داده که در این ایالت بهتر از نظرسنجی‌ها عمل می‌کند.»

رویترز

© Reuters

بیشتر از جهان