عموی پویا بختیاری ناپدید شد

خانواده بختیاری همچنان زیر فشار قرار دارند

افراد حاضر در عکس به ترتیب در سمت راست: منوچهر بختیاری(پدر پوریا) سمت چپ : مهرداد بختیاری(عموی پویا)، تصویر وسط :بی بی زهرا بختیاری ( مادربزرگ پویا) و تصویر روی دیوار: پویا بختیاری هستند - عکس از شبکه اجتماعی

مادربزرگ پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراض‌های مردمی آبان ۹۸، از ربوده شدن فرزندش مهرداد بختیاری، عمومی پویا بختیاری خبر داد.

بی‌بی زهرا بختیاری در ویدئویی که در این مورد منتشر کرد، می‌گوید که فرزندش شب گذشته برای خرید نان از خانه خارج شده اما دیگر به منزل بازنگشته است. او معتقد است که فرزندش مهرداد را «دزدیده‌اند».

مقامات تهران هنوز در مورد این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

خانم بختیاری خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی می‌گوید: «پویا را کشتید، منوچهر را الان چهار ماه است که دزدیده و برده‌اید، ... مهرداد را دزدیده‌اند، من تا صبح گریه کردم، چرا بچه‌های مرا می‌دزدید. چه دشمنی با من دارید؟»

مادر منوچهر و مهرداد بختیاری در انتها می‌گوید: «چه دشمنی با من دارید؟ جمهوری اسلامی، من با شما دشمنی ندارم، بچه من را آزاد کنید.»

پویا بختیاری از معترضان آبان سال ۹۸، در روز ۲۵ آبان و در پی حضور در تظاهرات در شهر کرج، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مورد هدف قرار گرفت و جان خود را از دست داد. او در هنگام کشته‌شدن، ۲۷ سال داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین، منوچهر بختیاری، پدر پویا در اعتراض به واگذاری حق بهره‌برداری برخی از جزایر ایران به چین و سند همکاری ۲۵ ساله بین دو کشور، به کیش سفر کرد اما پیش از بازگشت دستگیر، و به بندرعباس منتقل شد. این خبر را مهرداد بختیاری با انتشار ویدئویی اعلام کرد.

حال خود مهرداد بختیاری نیز ناپدید شده است.

تظاهرات آبان سال ۹۸ که ابتدا در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین شکل گرفت، به‌سرعت به یک تظاهرات سراسری علیه کلیت حکومت تبدیل شد که در آن شعارهایی علیه رهبر جمهوری اسلامی سر داده شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی مدعی شد که تعداد کشته‌های اعتراضات آبان سال پیش، بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر بوده است. بااین‌حال سازمان عفو بین‌الملل آمار قطعی به‌دست‌آمده را ۳۰۴ اعلام کرد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود در داخل حکومت، تعداد کشته شده‌ها را بیش از ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده است.

هنوز تعداد رسمی کشته‌شدگان، بازداشتی‌ها و مجروحان اعلام نشده است.

بیشتر از