هفت کشته و دهها مجروح در انفجار مدرسه‌ دینی در پیشاور

هفته گذشته هم انفجار بزرگی در کراچی پنج نفر را کشت

امدادگران در حال جمع آوری بقایای انفجار در مدرسه دینی - ABDUL MAJEED / AFP

مسئولان بیمارستان پیشاور به رسانه‌های محلی گفته‌اند که بر اثر آنچه  به نظر می‌رسد انفجار بمب در یک مدرسه مذهبی در پیشاور پاکستان بوده، دستکم ۷ نفر کشته و ۷۰ نفر مجروح شده اند.

انفجار بامداد سه شنبه در مدرسه محله پر رفت و آمد «دیر کولونی» رخ داد. تصور می شود در میان قربانیان دو آموزگار و شماری از کودکانی بوده اند که در آن هنگام در داخل مدرسه در حال درس خواندن بودهاند.

پلیس می‌گوید هنوز مشغول تحقیق در مورد علت انفجار است اما یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت به اعتقاد آن ها این انفجار عمدی بوده است. 

یک افسر پلیس گفت: «انفجار در مدرسه ای صورت گرفته که افراد ناشناس در آن مواد منفجره تعبیه کرده بودند.»

در حالی که تعداد تلفات و مجروحین رو به افزایش است، تیم‌های امداد برای نجات قربانیان واقعه در محل حاضر شده‌اند.

به گزارش «جِئوُ نیوز»، بسیاری از مجروحین به بیمارستان «لیدی رِدینگ» پیشاور منتقل شده اند. اغلب آنها دچار سوختگی شده و حالشان وخیم است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ساعاتی پس ار این واقعه، تیمور سلیم جارگا، وزیر بهداشت ایالت خیبرپختونخوا (در شمال غربی پاکستان) از محل واقعه دیدن کرد و به خبرنگاران گفت که تلاش عمده دولت فراهم کردن بهنرین درمان برای مجروحین حادثه است.

درواقعه دیگری در روز یکشنبه، چهار نفر در انفجار یک بمب دستی در کویته مرکز ایالت جنوب غربی بلوچستان کشته شدند. روز ۲۱ اکتبر نیز انفجار عظیمی در کراچی، بزرگ‌ترین شهر پاکستان، دستکم ۵ کشته و ۲۰ مجروح برجای گذاشت.   

ماه گذشته، بار دیگر انفجار در بازار جنب رود کابل در اکبرپورا واقع در ایالت خیبرپختونخوا پنج نفر را کشت و دو نفر را مجروح کرد.

© The Independent