اعتراض شدید استرالیا به بازرسی اندام تناسلی مسافران زن در فرودگاه قطر

وزارت امور خارجه استرالیا این طرز برخورد مسئولان قطری با زنان را «نامناسب» خواند

فرودگاه دوحه با صدور بیانیه‌ای گفت، مدیریت فرودگاه و کارشناسان پزشکی نگران سلامتی مادر نوزاد بودند-  AFP

استرالیا روز دوشنبه برخورد مسئولان هواپیمایی قطر با مسافران زن یک پرواز به مقصد سیدنی را، پس از یافتن یک نوزاد تازه به دنیا آمده که روز دوم اکتبر در توالت فردوگاه بین‌المللی دوحه رها شده بود، محکوم کرد.

به گزارش گلف نیوز، پس از آن که این نوزاد در توالت فرودگاه حمد پیدا شد، مسئولان محلی با در آوردن تمامی لباس‌های زیر مسافران زن، از آنها به گونه ای توهین‌آمیز تفتیش بدنی کردند. مسافران زن پرواز ۹۰۸، از جمله ۱۳ شهروند استرالیایی، در داخل یک آمبولانس در نزدیکی ترمینال مجبور شدند تا قسمت‌های خصوصی بدن خود را برای معاینه نشان دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت امور خارجه استرالیا این طرز برخورد مسئولان قطری با زنان را «نامناسب» خواند و گفت این کار فراتر از روال معمول برای اطلاع‌رسانی به مسافران و گرفتن اجازه از آنها برای همکاری و بازرسی بدنی است.

ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا این اقدام را «به شدت نگران‌کننده و اهانت‌آمیز» دانست و گفت «در تمام طول عمرم نشنیده‌ام که چنین چیزی اتفاق افتاده باشد... ما نظراتمان را برای مسئولان قطری روشن کرده‌ایم.»

فرودگاه دوحه با صدور بیانیه‌ای گفت، مدیریت فرودگاه و کارشناسان پزشکی نگران سلامتی مادر نوزاد بودند و قصد داشتند با کمک مسافرانی که اجازه تردد در آن محدوده از فرودگاه را داشتند، او را شناسایی کنند.

بیشتر از جهان