مخالفت پوتین با «مجرمانه» خواندن رفتار هانتر بایدن

رهبر روسیه اتهام فساد مالی رییس جمهور ایالات متحده علیه خانواده بایدن را رد کرد

هانتر بایدن حداقل یک شرکت داشت که در عمل رییس آن بود و پول خوبی هم درآورد. اما من چیز مجرمانه‌ای در آن نمی‌بینم-Juan Mabromata / AFP

ولادیمیر پوتین می‌گوید به رغم اظهارات دونالد ترامپ، هیچ چیز مجرمانه‌ای در رفتار هانتر بایدن ندیده است.

رییس جمهور روسیه مخالفت خود را با حملات انتخاباتی آقای ترامپ به پسر جو بایدن و معاملات تجاری وی در اوکراین اعلام کرد.

رییس جمهور آمریکا سعی کرده است رقیب خود در رسیدن به کاخ سفید را به اتهامات ثابت نشده‌ای در مورد معاملات تجاری فسادآمیز ربط دهد، اما معاون پیشین ریاست جمهوری این اتهامات را رد کرده و اطلاعات نادرست منتشره توسط روسیه خوانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای پوتین یک‌شنبه در تلویزیون دولتی روسیه حضور یافت و ادعاهای آقای ترامپ در مورد خانواده بایدن را رد کرد.

پوتین طبق گزارش رویترز گفت:« بله درست است (هانتر بایدن) در اوکراین کسب و کاری داشت و نمی‌دانم شاید هنوز هم داشته باشد. به ما ربطی ندارد به آمریکایی‌ها و اوکراینی‌ها ربط دارد.

بله درست است حداقل یک شرکت داشت که در عمل رییس آن بود و همه چیز نشان‌گر آن است که پول خوبی هم درآورد.

اما من چیز مجرمانه‌ای در این کار نمی‌بینم. دست‌کم ما چیزی نمی‌دانیم»

طبق اخبار منتشره زمانی که از پوتین در مورد این ادعای آقای ترامپ پرسیدند که هانتر بایدن از بیوه شهردار سابق مسکو پول کلانی دریافت کرده است، او آشکارا ناراحت شد.

آقای پوتین هم‌چنین هر گونه آگاهی داشتن از رابطه تجاری بین هانتر بایدن و زن مذکور را تکذیب کرد.

کارزار انتخاباتی ترامپ بر گزارش‌هایی  تاییدنشده و اثبات نشده‌ای تمرکز داشته است که مبتنی بر رایانامه‌های برگرفته از رایانه کیفی هانتر بایدن هستند.

یک تعمیرکار رایانه ادعا کرده بود که این رایانه کیفی را در مغازه‌اش جا گذاشته بودند و در نهایت رودی جولیانی آن را در اختیار نیویورک پست گذاشت.

جو بایدن در آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آقای جولیانی را «مهره روسیه» خوانده بود و کاخ سفید هم قبلاً طبق اخبار منتشره هشدار داده بود که شهردار پیشین نیویورک هدف جاسوسان روسیه بوده است.

اوایل همین هفته سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده هشدار داده بودند که روسیه دوباره سعی دارد در انتخابات آینده آمریکا دخالت کند.

همین سازمان‌ها اعلام کرده‌ بودند که روسیه در سال ۲۰۱۶ طوری عمل کرده بود پیروزی آقای ترامپ بر هیلاری کلینتون تضمین شود اما هم روسیه هم آقای ترامپ ای موضوع را تکذیب کرده‌اند.

گزارش‌های تکمیلی در رویترز آمده است.

بیشتر از جهان