اسرائیل دیگر با فروش تسلیحات پیشرفته نظامی آمریکا به امارات مخالفت نمی‌کند

نتانیاهو و گانتز به طور مشخص به سلاح یا تجهیزات نظامی خاصی اشاره نکرده‌اند

به نظر می‌رسد که منظور اسراییل جت‌های جنگنده اف-۳۵ آمریکایی باشد، که پیش از این با فروش آن به امارات مخالف بود-JACK GUEZ / AFP

به دنبال توافق با امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط، دولت اسرائیل می‌گوید دیگر به فروش برخی تجهیزات پیشرفته نظامی آمریکا به آن کشور عرب حاشیه خلیج فارس اعتراض نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل در بیاناتی که رسانه‌های آن کشور روز جمعه پس از توافق با سودان منتشر کردند، این مطلب را عنوان کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتانیاهو و گانتز به طور مشخص به سلاح یا تجهیزات نظامی خاصی اشاره نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که منظور آنها جت‌های جنگنده اف-۳۵ آمریکایی باشد، که پیش از این با فروش آن به امارات مخالف بودند.

نتانیاهو بارها تاکید کرده است مخالفت دولت او با فروش اف-۳۵ به امارات، ارتباطی با توافق آنها برای برقراری روابط دیپلماتیک ندارد و آخرین بار در اواسط اوت و پس از اعلام توافق، مخالفت خود را ابراز کرد.

آقای گانتز هم به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهار نظر در این زمینه هنوز پاسخی نداده است، زیرا روز شنبه در اسرائیل سبت یا شبات، روز تعطیل آخر هفته، است و کل مردم و دستگاه‌های دولتی کار نمی‌کنند.

امارات و بحرین در ماه اوت اعلام کردند با میانجیگری واشنگتن برای عادی سازی روابط با اسرائیل به توافق رسیده‌اند؛ توافقی که ماه سپتامبر در کاخ سفید با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا شد.