هشدار آمریکا به ایران در مورد هر گونه دخالت خارجی در انتخابات این کشور

بیانیه جدید وزارت خارجه آمریکا پس از تحریم پنج نهاد ایرانی منتشر شد

وزیر خارجه ایالات متحده ایران را متهم به تلاش برای اثرگذاری بر روی انتخابات آمریکا کرد - NICHOLAS KAMM / POOL / AFP

وزیر خارجه ایالات متحده روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای رسمی پس از تحریم پنج نهاد ایرانی و پیگیری دخالت‌های سایبری سپاه پاسداران در انتخابات آمریکا در مورد هر گونه مداخله به جمهوری اسلامی هشدار داد.

مایک پومپئو اعلام کرد که به‌ هیچ‌ وجه دخالت در انتخابات آمریکا را تحمل نخواهد کرد و با همه ابزارهای موجود، کسانی را که سعی می‌کنند در روند دموکراتیک انتخابات آمریکا خلل ایجاد کنند هدف قرار خواهد داد.

او افزود که ایالات متحده پنج نهاد ایرانی را به دلیل تلاش برای انتشار اخبار نادرست و دخالت در انتخابات آمریکا تحریم کرده است. همچنین، ایالات متحده چندین فعال در فضای مجازی را که به طور سیستماتیک با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط هستند در لیست پیگیری‌های خود قرار داده و ورود آنها و خانواده‌هایشان را به آمریکا ممنوع کرده است.

 

در راستای بیانیه فوق، ایالات متحده هفته گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس سپاه، مؤسسه بیان رسانه گستر، اتحادیه رادیو و تلویزیون و اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی را تحریم کرد.

در همین رابطه، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز روز جمعه در توییتی نوشت که ما تلاش‌های ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا را تحمل نخواهیم کرد و ایالات متحده پنج نهاد ایرانی را در راستای جلوگیری از دخالت در روند انتخابات تحریم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه این بیانیه آمده است که رژیم ایران برای مدتی طولانی با استفاده از دستگاه‌های تبلیغاتی خود، به مردم ایران دروغ گفته است و حالا قصد دارد از همان روش برای اثرگذاری بر انتخابات آمریکا استفاده کند. رژیم ایران در این مدت سعی کرده تا با ارائه اطلاعات غلط به رأی‌دهندگان روند انتخابات را تضعیف کند.

افرادی از سپاه که به لیست تحریم اضافه شده‌اند، از اعضای شناخته شده واحد عملیات سایبری سپاه هستند.

مایک پومپئو در انتهای بیانیه خود تأکید می‌کند که ایرانیان با استعداد باید از مهارت‌هایشان برای ارتقای صلح و سعادت برای خانواده‌های خود استفاده کنند، نه اینکه جمهوری اسلامی را در اعمال ظالمانه در داخل کشور و گسترش وحشت در خارج از کشور یاری کنند.

بیشتر از