«آمریکا هر کاری بتواند برای قطع منابع مالی رژیم ایران انجام می‌دهد»

پمپئو: هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا جمهوری اسلامی ایران از منابع کمتری برای حمایت از حوثی‌ها برخوردار باشد

شبه نظامیان شیعه حوثی همچنان به حمله به خاک عربستان سعودی و تهدید منافع و مردم آن کشور ادامه می‌دهند-MOHAMMED HUWAIS / AFP

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به حمایت حکومت ایران از شورشیان حوثی در یمن گفت واشینگتن هر کاری بتواند برای قطع منابع مالی مورد نیاز جمهوری اسلامی برای پیشبرد سیاست‌هایش در منطقه انجام می‌دهد.

مایک پومپئو در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی در مورد جنگ یمن گفت، شبه نظامیان شیعه حوثی مورد حمایت رژیم ایران همچنان به حمله به خاک عربستان سعودی و تهدید منافع و مردم آن کشور ادامه می‌دهند.

وی افزود، ما هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم جمهوری اسلامی از منابع کمتری برای حمایت از حوثی‌ها برخوردار باشد؛ همانطور که ده‌ها میلیارد دلار ایران به واسطه کارزار فشار حداکثری مسدود شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای پومپئو تاکید کرد که آمریکا در عین حال به حمایت دیپلماتیک خود از ریاض و از اقدامات سازمان ملل متحد برای یافتن یک راه حل بهتر جهت پایان دادن به جنگ و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا افزود، سیاستی که جمهوری اسلامی ایران در یمن در پیش گرفته است و حوثی‌ها آن را دنبال می‌کنند، کمک‌رسانی به مردم یمن را برای آمریکا، سازمان ملل متحد، و برای کشورهای اروپایی دشوار کرده است.

ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان سعودی، با حمایت ایالات متحده، در فروردین ۱۳۹۴ و در حمایت از دولت قانونی عبد ربه منصور هادی به طور مستقیم وارد جنگ یمن شد و حملات نظامی علیه شورشیان حوثی را آغاز کرد.

مذاکرات لبنان و اسرائیل

وزیر خارجه ایالات متحده در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود از آغاز گفت‌وگوهای رسمی لبنان و اسرائیل با هدف حل و فصل اختلافات بر سر مرزهای آبی دو کشور نیز استقبال و بر حمایت واشینگتن از آن تاکید کرد.

مایک پومپئو با بیان این که این مذاکرات به ابتکار دولت آمریکا و میزبانی نماینده سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، گفت به درخواست دو کشور دیوید شنکر معاون خود را برای کمک به پیشبرد مذاکرات به محل اعزام کرده است.

مذاکرات غیرمستقیم نمایندگان اسرائیل و لبنان صبح چهارشنبه در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در شهر ناقوره در لبنان، در نزدیکی مرز اسرائیل، آغاز شد.

لبنان، پس از امارات متحده عربی و بحرین، سومین کشور عربی منطقه خاورمیانه است که در ماه‌های اخیر وارد روند گفت‌و‌گوهای علنی با اسرائیل می‌شود.

مذاکرات امروز در شرایطی انجام می‌شود که وضعیت اقتصادی لبنان به‌شدت وخیم است و موفقیت آن می‌تواند تغییرات قابل توجهی در اقتصاد آن کشور ایجاد کند.

بیشتر از