کرونا در ایران؛ کمبود دستگاه اکسیژن و سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌ها

۲۳۰ جان‌باخته در یک شبانه‌روز و چهار هزار و ۳۹۲ مبتلای جدید

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در ایران ۴۳۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند-ایرنا

در گزارش روز پنج‌شنبه ۱۷ مهرماه سخنگوی وزارت بهداشت ایران، اعلام شد که براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور طی شبانه‌روز گذشته شناسایی شدند که ۲۰۵۲ نفر از آن‌ها بستری شده‌اند. ۲۳۰ بیمار کووید-۱۹ در روز گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری گفت، مجموع بیماران کووید-۱۹در ایران به ۴۸۸ هزار و ۲۳۶ نفر رسیده است.

معاون کل وزارت بهداشت در ایران نیز به تراکم بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور و انتظارشان برای خالی شدن تخت جهت بستری اشاره کرد و نسبت به استفاده بی‌رویه از دستگاه‌های اکسیژن و سی‌تی‌اسکن هشدار داد.

طی چندماه اخیر مقام‌های رسمی در وزارت بهداشت ایران در خصوص کمبود و استهلاک تجهیزات پزشکی در این کشور بارها هشدار داده‌اند.

هم‌زمان فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، از وزیر بهداشت خواستار تمدید محدودیت‌های ناشی از کرونا در پایتخت به مدت حداقل یک هفته دیگر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علیرضا زالی از افزایش مراجعه‌کنندگان سرپایی و بستری‌شدگان جدید و افزایش بیماران بدحال در بخش‌های ویژه و موارد درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا خبر داد و وضعیت تهران را «بحرانی» و در «شرایط قرمز» توصیف کرده است. او خواستار تعطیلی مراکز، اصناف و مشاغل در سطح استان تهران تا ۲۵ مهر ماه شده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در ایران ۴۳۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش ستاد مقابله با کرونای ایران، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین گفته می‌شود استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر از