همه شهرها در وضعیت قرمز، تهران در شرایط «فوق حاد»

شمار جان‌باختگان کرونا در ایران به ۲۷ هزار نفر رسید

بخش کرونای بیمارستان مسیح دانشوری، یکی از بحرانی‌ترین مراکز درمانی کرونا در تهران - عکس از خبرگزاری ایسنا

اعلام شرایط فوق حاد در تهران با آمار ۱۳۶ فوت در یک روز و ۴۵۰۰ بستری در بیمارستان‌های این شهر، مقام‌های رسمی را مجبور به کنش جدی‌تر برای مقابله  با کرونا در پایتخت کرد.

استاندار تهران از پیشنهاد دورکاری برخی کارکنان پایتخت، استفاده اجباری ماسک از بدو خروج از منازل از هفته آینده و اعمال جریمه برای مسافرت‌های غیرضروی خبر داد.  

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به روند افرایش مراجعان و بستری‌ها در استان تهران، گفت که تعداد بستری‌های روزانه بیشتر از بهبودیافتگان است.

به گفته او، طی یک ماه گذشته تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها و بستری شدن‌ها در تهران روزانه بیش از ۷۰ نفر افزایش یافته است. 

همزمان با تعطیلی برخی مشاغل توسط استانداری در پایتخت، محسن‌هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، گفت: «در یک قدمی سونامی قربانیان کرونا هستیم» و خواستار تعطیلی دوهفته‌ای تهران شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امروز، یکشنبه، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران نیز خواستار اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای در تهران شد و گفت که کرونا با تعطیلی یک هفته‌ای کنترل نمی‌شود. رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود که در شبانه‌روز گذشته ۱۳۶ تهرانی بر اثر کرونا درگذشته‌اند که از زمان شیوع این بیماری تاکنون، بالاترین میزان مرگ (در یک شبانه‌روز، در اثر ابتلا به کرونا) در پایتخت است. 

بر اساس آمار روزانه وزارت بهداشت، تمام شهرها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند. کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز برای چندین روز متوالی در شرایط هشدار قرار گرفته‌اند. 

طی شبانه‌روز گذشته ۲۱۱ نفر در ایران جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و حال ۴۱۵۴ نفر نیز وخیم اعلام شده است. پیش‌تر، وزارت بهداشت اعلام کرده بود نیمی از بیماران با حال وخیم، جان خواهند باخت. 

سخنگوی وزارت بهداشت نیز از شناسایی سه هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز گذشته در کشور خبر داد که یک هزار و ۴۸۳ نفر از آنها بستری شده‌اند. 

طبق آمار رسمی، تا کنون حدود ۲۷ هزار نفر در ایران جان خود را براثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. این در حالی است که از ابتدای شیوع کرونا در ایران، آمار رسمی اعلام شده مبتلایان و جانباختگان بر اثر کرونا در کشور همواره با تردیدها و شبهات جدی مواجه بوده است. 

بیشتر از