الکس مورگان به انتقادها پاسخ داد

«چای‌نوشی» پس از به ثمر رساندن گل

AFP

مهاجم تیم ملی آمریکا،‌ «اَلِکس مورگان» در پاسخ به اینکه چرا پس از به ثمر رساندن گل دوم آمریکا،‌ خوشحالی اش به شکل «نوشیدن چای» بود، گفت:‌ «این جواب همۀ آن برخوردی بود که در طول این دوره جام جهانی با ما شد».

گل حاصل از ضربه سر «مورگان» در نیمه اول بازی در شهر لیون، سرنوشت‌ساز شد چراکه مدافعان قهرمانی جام جهانی،‌ با نتیجه ۲ بر ۱ انگلستان را شکست داده و حضور خود در فینال روز یکشنبه آینده را قطعی کردند. این بازیکن ۳۰ سالۀ آمریکایی در بعضی محافل مورد شماتت قرار گرفت، زیرا به نظر برخی این رفتار نوعی مسخره کردن انگلیسی‌ها (به دلیل علاقه آنها به نوشیدن چای) به حساب می‌آمد. مهاجم تیم انگلیس،‌ «لیان ساندرسون» این عملکرد را «زننده و ناخوشایند» توصیف کرد.

اما مورگان گفت که «چای نوشیدن من برای پاسخ به منتقدان تیم آمریکا بود که به ما تهمت تکبر می‌زنند. ضمناً می‌خواستم جلب توجه کنم. به خوبی واقفم که دوستم،‌ «مِگان راپینو»،‌ بهترین مدل خوشحالی در زمین را به نمایش می‌گذارد و مصمم شدم که پیشرفته‌تر عمل کنم». وی افزود:‌ «ایرادهای زیادی علیه این تیم و همگی ما گرفته شده، ولی من باور دارم که هیچ موفقیتی برای ما آسان به دست نیامده و در طول این مسابقات،‌ ما هیچ‌وقت از تلاش دست نکشیدیم. این کل داستان است». خانم مورگان تنها بعد از سوت پایانی و مشاهده از دست رفتن شانس پنالتی انگلستان با ضربۀ «استِفانی هاتُن» که می‌توانست بازی را به وقت اضافه بکشاند، تیم انگلیس را مورد ستایش قرار داد و گفت:‌ «آنها بازی بی‌نظیری را به نمایش گذاشتند. بد‌شانسی آوردند و مهار ضربه پنالتی برای ما بسیار عظیم بود».

«مِگان راپینو»، هم تیمی «مورگان» هفته گذشته مورد خشم رئیس جمهور آمریکا،‌ دونالد ترامپ قرار گرفت. دلیل این خشم آن بود که «راپینو» در مصاحبه‌ای گفته بود در صورت قهرمانی، دعوت ریاست جمهور برای دیدار سنتی از کاخ سفید را نخواهد پذیرفت.

از ابتدای این دور مسابقات، جر و بحث نسبت به تیم آمریکا وجود داشت و از آنجا شروع شد که پس از هر گل در بازی با نتیجه بی‌سابقه ۱۳ بر صفر مقابل تایلند،‌ آمریکایی‌ها به جشن و شادمانی می‌پرداختند.  پیش از برگزاری مسابقه نیمه‌نهایی روز سه‌شنبه،‌ آقای «فیلیپ نِویل» سرمربی انگلیس در پی دیدار دو مدیر اداری تیم آمریکا از اتاق‌های هتل محل اقامت انگلستان، «آداب معاشرت» طرف آمریکایی را زیر سؤال برد.

© The Independent

بیشتر از ورزش