پاریس در وضعیت قرمز کرونا: تعطیلی میخانه‌ها و کافه‌ها

در دو روز آخر هفته، فرانسه هفده هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد

محدودیت‌های جدید که شامل تعطیل میخانه‌ها و کافه‌ها به مدت پانزده روز است، از روز سه‌شنبه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد - Martin BUREAU / AFP

به دنبال اعلامیه نخست‌وزیر فرانسه مبنی بر این که پاریس وارد بالاترین سطح هشدار کووید-۱۹ خواهد شد، میخانه‌های پاریس تحت تدابیر شدیدتر بهداشتی تعطیل شده است. 

این اقدام به دنبال تعطیل میخانه‌ها و کافه‌های پاریس ازساعت ده شب به بعد صورت گرفته است که هفته گذشته اعمال شد.   

نخست‌وزیر فرانسه گفت به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا محدودیت‌های دیگری نیز از جمله دستورات بهداشتی جدید در رستوران‌هایی که می‌خواهند باز باشند درنظر گرفته شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محدودیت‌های جدید که شامل تعطیل میخانه‌ها و کافه‌ها به مدت پانزده روز است، از روز سه‌شنبه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

دفتر ژان کاستکس اعلام کرد مقاطع روند آلودگی به ویروس کرونا در پاریس از هشدارهای هفته گذشته عبور کرده و بهبودی در آن حاصل نشده است.  

در این چارچوب، موارد ابتلا به کووید-۱۹ باید از صد مورد در هر صد هزار نفر در خانه‌های سالمندان، و ۲۵۰ نفر در هر صد هزار نفر در میان دیگر افراد جامعه به کووید-۱۹ گذشته باشد و دست کم ۳۰ درصد تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اختصاص داده شده باشد. 

دفتر آقای کاستکس روز یک‌شنبه گفت در شرایط  حداکثر هشدار، «بیش از هر زمان دیگری باید درمنطقه پاریس به کار از خانه اولویت داده شود و تنها نیمی از صندلی‌های سالن‌های درس در دانشگاه‌ها اشغال شود».   

در این بیانیه آمده است: «این تدابیر در مبارزه با گسترش ویروس حیاتی است و در پاریس و سه حومه آن به مدت دو هفته به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.» 

أواخر ماه گذشته بار دیگر به میخانه‌ها و رستوران‌های شهر مارسی و مستعمره فرانسه، جزیره گوادالوپ که وارد مرحله هشدار حداکثر شده بودند، دستور تعطیل موقت داده شد. 

در مارسی خشم ناشی از تدابیر جدید به موجی از اعتراضات و چالش‌های ناموفق قانونی منجر شد. 

در طول دو روز آخر هفته، فرانسه با ۱۷ هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا در روز شنبه، شاهد افزایش بی‌سابقه موارد ابتلای روزانه به کووید-۱۹ بوده است. 

بیش از ۱۲۵۰۰ مورد جدید عفونت کرونا، روز یکشنبه مجموع موارد ابتلا به این ویروس در فرانسه را به حدود ۶۱۰ هزار نفر رسانده است. 

گزارش‌های تکمیلی از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان