ستاد انتخاباتی بایدن: ترامپ در ادرار دنبال چه می‌گردد؟

دونالد ترامپ خواهان آزمون دوپینگ رقیب دموکرات خود شد


ترامپ به کرات ادعا کرده است تنها راهی که آقای بایدن می‌تواند برنده شود این است که انتخابات «دستکاری» شده باشد-JIM WATSON / AFP

ستاد انتخاباتی جو بایدن روز یک‌شنبه به تازه‌ترین درخواست دونالد ترامپ پاسخ داد که ‌گفت معاون اول سابق رئیس جمهور باید پیش از اولین مناظره انتخاباتی در شامگاه سه‌شنبه آزمایش دوپینگ دهد.

کیت بدینگفیلد، قائم مقام مدیر ستاد انتخاباتی آقای بایدن گفت: «معاون اول رئیس جمهور جو بایدن می‌خواهد با واژه‌ها حرف‌هایش را در این مناظره بزند. اگر رئیس جمهور فکر می‌کند در ادرار بهتر می‌تواند حرف‌هایش را پی بگیرد، کاملا مختار است که این کار را انجام دهد.»

رئیس جمهور پیش‌تر توییت کرده بود قبل از مناظره پیش رو که به میزبانی کریس والاس برگزار می‌شود،«به شدت خواستار انجام آزمایش دوپینگ بر جو بایدن خواب‌آلود» است.

آقای ترامپ ۷۴ ساله از اواخر ماه اوت خواستار این شده که از خودش و آقای بایدن ۷۷ ساله پیش از مناظره سه‌شنبه آزمایش گرفته شود تا از داروهای تقویتی و نیروزا استفاده نکرده باشند.

آقای ترامپ بدون ارائه هر گونه مدرک و صرفا با اظهار این که «در این موارد وضعم خوب است» اولین بار ادعا درباره مصرف داروهای زوراَفزا توسط آقای بایدن را در مصاحبه‌ای با نشریه واشینگتن اگزمینر اظهار داشت.

ترامپ به عملکرد بهبودیافته آقای بایدن در دور آخر مناظرات دور مقدماتی حزب دموکرات علیه برنی سندرز در ماه مارس اشاره کرد و آن را دلیل این معرفی کرد که فکر می‌کند رقیبش از داروهای نیروزا استفاده می‌کند.

آقای بایدن که ظاهرا حتی مشروب نمی‌نوشد، از ورود به دام استفاده از داروهای نیروزا خودداری کرده که دقیقا همان حربه‌ای است که علیه هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ به کار بسته شد. ولی به نظر می‌رسد ستاد انتخاباتی او نتوانست جلوی خود را در اظهار واکنش به این ادعا بگیرد.

خانم بدینگفیلد در واکنش خود به درخواست رئیس جمهور گفت: «ما چیزی جز این هم از دونالد ترامپ انتظار نداشتیم.» و بعد از نحوه اداره بحران ویروس کرونا توسط او انتقاد کرد.

او نوشت: «او فرصت خود را برای حفظ جان ۲۰۰ هزار آمریکایی سوزاند وقتی که هیچ برنامه‌ای برای متوقف کردن کووید-۱۹ نداشت.»

مناظره سه‌شنبه شب اولین مراسم از سه مناظره تلویزیونی سال ۲۰۲۰ برای انتخابات ریاست جمهوری و کسب کاخ سفید است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به این که کمی بیشتر از یک ماه تا انتخابات باقی مانده، این مناظرات می‌تواند نقشی کلیدی در برنده انتخابات و ساکن کاخ سفید در ماه ژانویه داشته باشند.

در این مناظره که در شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار می‌شود، به احتمال زیاد از هر دو کاندیدا درباره دیوان عالی، بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا، اقتصاد، و صحت و سلامت انتخابات سؤال خواهد شد.

آقای ترامپ به کرات ادعا کرده است تنها راهی که آقای بایدن می‌تواند برنده شود این است که انتخابات «دستکاری» شده باشد.

او بدون ارائه مدرک خاصی مدام ادعا می‌کند که میلیون‌ها رای اخذ شده با پست می‌تواند مورد تقلب و دستکاری قرار بگیرد. انتظار می‌رود به خاطر بیماری عالم‌گیر جاری، امسال اخذ رای با پست بیشتر از سابق مورد استقبال مردم باشد.

© The Independent

بیشتر از جهان