محمود عباس خواستار آغاز «روند حقیقی» صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌‌ها شد

فلسطینی‌ها در اعتراض به پیشنهاد دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه، تماس‌های خود را با آمریکا و اسرائیل قطع کرده‌اند

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی- Alaa BADARNEH / POOL / AFP

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز جمعه ضمن انتقاد از تصمیم دو کشور عرب حوزه خلیج فارس برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، خواستار برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی با هدف «آغاز روند حقیقی صلح» شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمود عباس این درخواست را در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، که امسال به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی در حال برگزاری است، مطرح کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سخنان آقای عباس برداشت می‌شد که او به خستگی جامعه بین‌المللی از چند دهه درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها اذعان دارد و گفت «نمی‌دانم بعد از آنچه در مناسبت‌های مختلف گفتم، چه چیز بیشتری می‌توانم بگویم.»

این مقام ارشد فلسطینی توافق‌های امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل برای عادی‌سازی روابط را، که ده روز پیش در کاخ سفید امضا شد، «نقض اصول یک راه حل منصفانه و ماندگار تحت قوانین بین‌المللی» توصیف کرد.

فلسطینی‌ها در اعتراض به پیشنهاد دولت دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه، تماس‌های خود را با آمریکا و اسرائیل قطع کرده و خواستار روند چندجانبه صلح بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و توافق‌های قبلی شده‌اند.

در سال‌های گذشته نگرانی‌های مشترک اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در مورد نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه، منجر به تماس‌های غیررسمی بین مقامات اسرائیلی و عربی شده است.