فروش کاندوم دست دوم، ترفند تازه سودجویان

بیش از ۳۰۰ هزار کاندوم مصرف شده را بعد از شست‌وشو دوباره می‌فروختند

به گزارش رسانه‌های ویتنام بیش از ۳۶۰ کیلوگرم از کاندوم‌های دست دوم، معادل ۳۴۵ هزار کاندوم توسط پلیس ضبط شده است-VTV via AP

پلیس ویتنام صدها هزار کاندوم مصرف شده را ضبط کرد. این کاندوم‌ها از قرار معلوم در آب جوش شسته شده و روی تخته‌های چوبی خشک و شکل داده شده تا مجددا به عنوان کالای نو فروخته شوند.

بعد از خبررسانی یکی از ساکنان منطقه، بیش از ۳۶۰ کیلوگرم از کاندوم‌های دست دوم، معادل ۳۴۵ هزار کاندوم، از انباری در نزدیکی شهر هو چی مین ضبط شد.

تصاویر این رویداد که توسط شبکه تلویزیونی دولتی ویتنام پخش شد، ده‌ها کیسه بزرگ را نشان می‌داد که حاوی کاندوم‌های مصرف شده و در سراسر ساختمان این انبار در بین دوانگ پخش شده بودند.

به گزارش روزنامه دولتی تای تری، فردی که این انبار را اجاره کرده بود گفت آن‌ها «ماهیانه مقادیری از کاندوم‌های مصرف شده را از طرف فردی ناشناس» دریافت می‌کردند.

زنی که طی این عملیات دستگیر شد به پلیس گفت کاندوم‌های مصرف شده اول در آب جوشانده و بعد روی تخته‌های چوبی خشک و شکل داده می‌شدند و سپس دوباره بسته‌بندی شده و فروخته می‌شدند.

زن بازداشت شده گفت او برای هر کیلوگرم از کاندوم‌هایی که تمیز و بسته‌‌بندی کرده، ۱۷ سنت می‌گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی ویتنام، مشخص نیست چند کاندوم بازیابی‌شده به فروش رسیده‌، اما گزارش شده این کاندوم‌ها در بازارهای محل فروخته شده‌اند.

دبیر مدیریت بازارهای استان گفت این کاندوم‌ها به عنوان مدرک ضبط شده‌اند ولی از آن جا که زباله‌های پزشکی خطرناک تلقی شده، به سرعت نابود خواهند شد.

تران وان تانگ اظهار داشت: «کاندوم‌ها در ردیف اشیای پزشکی طبقه‌بندی می‌شوند، بنابراین ما با چندین قانون سروکار داریم که توسط آن‌ها نقض شده است.»

این ماجرا بعد از آن اتفاق می‌افتد که هشداری خبر از وفور کاندوم‌های تقلبی و کم‌کیفیت در ویتنام می‌داد.

به طور ویژه در سال ۲۰۱۴، گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل هشدار داد حدود ۴۰ درصد کاندوم‌های موجود برای فروش، که بعضی از آن‌ها از نام جعلی شرکت‌های معروف برای فریب دادن مشتریان استفاده می‌کردند، در آزمایش کنترل کیفی عملکردی ناموفق داشتند که یعنی خطر ابتلا به بیماری‌های جنسی و بروز حاملگی را برای افراد به وجود می‌آورند.

گزارش‌های تکمیلی از سایر آژانس‌های خبری

© The Independent

بیشتر از جهان