پیام تسلیت شهبانو فرح پهلوی به خانواده نوید افکاری

«قهرمان نوید افکاری خواهان عدالت و آزادی بود و در این راه جان باخت»

شهبانو فرح پهلوی، ملکه پیشین ایران-Eric FEFERBERG / AFP

شهبانو فرح پهلوی، ملکه پیشین ایران، در پیام تسلیت برای مادر و خانواده نوید افکاری نوشت: «نوید افکاری قهرمان بود و قهرمان از جهان رفت، قهرمان نوید افکاری مثل همه ایرانیانی که در تمام این سال‌ها برای آزادی ایران مبارزه کردند، رنج زندان و شکنجه و اعدام را به جان خریدند و هرگز از مبارزه دست نکشیدند، خواهان عدالت و آزادی بود و در این راه جان باخت.»

در پایان این بیانیه آمده است: «این رویداد دردناک را از صمیم قلب به مادر داغدیده قهرمان نوید افکاری و خانواده وی تسلیت می‌گویم و برایشان آرزوی شکیبایی و بردباری دارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی به دنبال اعتراض‌های مردمی مرداد ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت شد. او سپس با اتهام محاربه و قتل به دو بار اعدام محکوم شد. نوید افکاری با انتشار فایل صوتی از زندان ضمن رد اتهام قتل، تاکید کرد که تحت شکنجه ناگزیر به اعتراف شده و خواستار برگزاری دادگاهی عادلانه با حضور شاهدان خود بود. اما او بامداد شنبه در حالی که کمپین گسترده‌ای برای لغو حکم اعدامش به راه افتاده بود، به سرعت اعدام شد و شبانه تحت شدید‌ترین تدابیر امنیتی دفن شد.

شاهزاده رضا پهلوی نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اعدام نوید افکاری او را «صدای ایران» توصیف کرد که گناهش آرزوی فرادیی بهتر برای کودکان ایران و پایان تبعیض، تحقیر، ظلم و فساد و بازگشت عظمت ایران بود.

بیشتر از