ترامپ: احتمالا سزاوارم بیش از دو دوره رئیس جمهوری باشم

ترامپ تکرار کرد که فقط در صورت «دستکاری» در انتخابات ممکن است بازنده شود

دونالد ترامپ رسانه ها را «بزرگترین مشکل کشور» خواند- MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ گفت «احتمالا شایستگی» بیش از دو دوره ریاست جمهوری ایالات متحده را دارد و ادعا کرد تنها در صورتی امکان باخت او در انتخابات جاری وجود دارد که تلاش‌های رقبایش برای تقلب و دستکاری در انتخابات موفق شود.

او در آغاز گردهمایی انتخاباتی خود در ایالت نوادا در شامگاه شنبه در جمع چندین هزار طرفدار خود که اکثرا ماسک بر صورت نداشتند، حاضر شد و گفت که در انتخابات ماه نوامبر آرای این ایالت را از آن خود خواهد کرد و چهار سال دیگر ساکن کاخ سفید خواهد بود.

بعد او ظاهرا اظهار داشت که به ریاست جمهوری برای دور سوم هم علاقه‌مند است، و گفت: «و بعد از آن هم مذاکرات را آغاز خواهیم کرد، چرا که احتمالا، بر مبنای آن نحوی که با ما برخورد شد، احتمالا شایستگی آن را داریم که چهار سال دیگر هم ریاست جمهوری را به دست بگیریم.»

آقای ترامپ از سخنرانی ۹۰ دقیقه‌ای خود در شهر کوچک میندن تمام بهره را جست تا به جو بایدن، هیلاری کلینتون، رقیب او در سال ۲۰۱۶، سایر شخصیت‌های حزب دموکرات و اصحاب رسانه حمله کند و ادعا کرد که رسانه‌ها «در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل کشور هستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او که بر انتقاد بر دموکرات‌ها متمرکز بود، اظهار داشت که رقبایش سعی دارند با ارسال برگه‌های رای به افراد متوفی و سگ‌ها، در انتخابات تقلب کنند و گفت که هرگونه نتیجه‌ای را که به نفعش نباشد، به چالش خواهد کشید.

رئیس جمهوری ادعا کرد: «این انتخاباتی دستکاری شده خواهد بود و تنها در این صورت ما امکان باخت داریم.»

او افزود: «آنها تمام سعی خود را خواهند کرد تا در این انتخابات تقلب کنند و ما نباید اجازه وقوع این امر را بدهیم.»

آقای ترامپ ادعا کرد که پیروزی آقای بایدن باعث خواهد شد بزرگ‌ترین رکود اقتصادی تاریخ ایالات متحده که رکود ۱۹۲۹ بود، «مانند دورانی بی‌نظیر به نظر برسد.»

او اضافه کرد: «طرح تعطیلی بایدن باعث خواهد شد زندگی و رویاهای ده‌ها میلیون امریکایی نابود شود، آسیبی دائمی بر کودکان‌مان وارد شود، و منجر به مرگ‌های پرشماری در اثر خودکشی شود.»

این گردهمایی اول قرار بود در شهر رنو برگزار شود، اما چنان امری رخ نداد، چرا که نگرانی‌هایی در بین بود که باعث نقض قوانین موجود برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا شود که تا کنون جان بیش از ۱۹۴ هزار امریکایی را گرفته است.

به هر صورت اما رئیس جمهوری گردهمایی خود را به شهر میندن انتقال داد که جمعیتی حدود ۳ هزار نفر دارد و از این دم زد که «ده‌ها هزار نفر» در خیابان‌های آن شهر برای شرکت در گردهمایی‌ او جمع شدند.

او همچنین اظهار داشت که دلیل این که ایالات متحده بیشترین موارد ابتلا به کووید-۱۹ را دارد، بیش از ۶.۵ میلیون نفر، آن است که این کشور «با فاصله بهترین برنامه آزمایش‌گیری در دنیا را دارد» و در همین حال، هنگام ذکر آمار مرگ‌ها، آن را حدود ۱۵ هزار نفر کمتر اعلام کرد.

‌او گفت: «آمار مرگ ما در حال حاضر چیزی حدود ۱۸۰ هزار نفر است ... ما عملکرد بی‌نظیری داشته‌ایم.»

آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اختلاف اندکی ایالت نوادا را به خانم کلینتون باخت و از زمان ویلیام هاوارد تفت در سال ۱۹۰۸، اولین رئیس جمهوری جمهوری‌خواهی شد که بدون پیروزی در این ایالت، برنده انتخابات شد.

© The Independent