«حکایت عظمت آمریکا»؛ مضمون اصلی کنگره حزب جمهوری‌خواه

کنگره چهار روزه جمهوری‌خواهان با مضمامین میهن‌پرستانه از دوشنبه شب آغاز می‌شود

دونالد ترامپ نامزدی حزب جمهوری‌خواه را روز پنجشنبه خواهد پذیرفت-Nicholas Kamm / AFP

کنگره حزب جمهوری‌خواه آمریکا از روز دوشنبه، چند روز پس از آن که جو بایدن، نامزدی حزب دموکرات را پذیرفت، در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی آغاز خواهد شد. کنگره جمهوری‌خواهان تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت، و هرچند شماری اندک از رهبران این حزب در محل حاضر خواهند بود، بیشتر برنامه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، ابتدا قرار بود هر چهار روز کنگره در شهر شارلوت برگزار شود. اما در ماه ژوئن، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، پس از بروز اختلاف با فرماندار کارولینای شمالی بر سر مقررات ایمنی مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا، بخش عمده مراسم را به شهر جکسون‌ویل ایالت فلوریدا منتقل کرد. بعد، در ماه ژوئیه، درپی اوج‌گیری موارد ابتلا به کرونا در فلوریدا، آقای ترامپ مراسمی را که قرار بود در آن ایالت برگزار شود، لغو کرد.

حالا آقای ترامپ نامزدی حزب خود را روز پنجشنبه از باغ جنوبی کاخ سفید خواهد پذیرفت، و البته انتظار می‌رود که در هر چهار شب برقراری کنگره در آن حضور مجازی داشته باشد.

به گفته ستاد انتخاباتی آقای ترامپ، سخنرانان مختلفی از نقاط متفاوت در کنگره شرکت خواهند کرد.

مضمون اصلی کنگره حزب جمهوری‌خواه «گرامیداشت حکایت عظمت آمریکا» اعلام شده‌است. به گفته ستاد آقای ترامپ، هر شب قرار است علاوه بر رهبران سیاسی حزب، «آمریکایی‌های عادی هم که حکایت‌هاشان پر از امید و میهن‌پرستی است» شرکت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برنامه کنگره حزب جمهوری‌خواه

دوشنبه شب، با مضمون «سرزمین امید»، ۳۳۶ نماینده جمهوری‌خواه در شارلوت گرد می‌آیند و پس از رای‌گیری، آقای ترامپ و معاون اولش مایک پنس را رسما نامزد حزب برای انتخابات ماه نوامبر اعلام می‌کنند.

سه شنبه شب، با مضمون «سرزمین فرصت‌ها»، ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهوری، احتمالا از کاخ سفید، سخنرانی می‌کند.

چهارشنبه شب، با مضمون «سرزمین قهرمانان»، آقای پنس از شهر بالتیمور سخنرانی می‌کند.

پنجشنبه شب، با مضمون «سرزمین عظمت»، آقای ترامپ از کاخ سفید سخنرانی می‌کند و رسما نامزدی از جانب حزبش را می‌پذیرد.

پنجشنبه گذشته، در آخرین شب کنگره حزب دموکرات، جو بایدن با انتقاد از رئیس جمهوری کنونی، به‌خصوص در زمینه مقابله به همه‌گیری ویروس کرونا، نابرابری‌های نژادی، و مدیریت اقتصاد کشور، گفت: «همین جا و همین حالا با شما عهد می‌کنم، اگر سمت ریاست جمهوری را به من بسپارید، من بر بهترین خصایل همه تکیه خواهم کرد، نه بدترین آنها. من هم‌پیمان نور خواهم بود، نه ظلمت. وقت آن است که ما مردم، دست به دست هم دهیم.»

آقای ترامپ به‌سرعت به سخنرانی آقای بایدن واکنش نشان داد. او در توییتی پس از سخنرانی آقای بایدن نوشت: «او در ۴۷ سال گذشته هیچ‌یک از کارهایی را که وعده کرد انجام نداده....فقط شعار!» مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری هم از آقای بایدن انتقاد کرد که «تصویری منفی از آمریکا ترسیم کرد و هیچ اشاره‌ای به خشونت‌های اخیر در شهرهای مختلف آمریکا نکرد.»

با استفاده از گزارش خبرگزاری ها