بازگشایی تاج محل به رغم دومین رتبه شمار مبتلایان به کرونا در هند

شمار بازدیدکنندگان به پنج هزار نفر در روز کاهش یافته، آن هم با ماسک و فاصله‌گذاری

تعداد بازدیدکنندگان از تاج محل هم به یک چهارم معمول تقلیل داده شده است و از ۲۰ هزار گردشگر در روز به پنج هزار نفر کاهش خواهد یافت - Pawan SHARMA / AFP

دولت هند اعلام کرده تاج محل، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگریش را در أواخر ماه جاری بازگشایی می‌کند. این اقدام به رغم افزایش چشمگیر شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود. 

آمیت سریواستاوا، معاون اداره گردشگری ایالت أوتار پرادش می‌گوید: «تاج محل درروز ۲۱‌ سپتامبر بازگشایی خواهد شد.» او افزود که «کلیه مقررات پیشگیری کووید-۱۹» از جمله حفظ فاصله اجتماعی و الزام پوشیدن ماسک مراعات خواهد شد.  

تعداد بازدیدکنندگان از تاج محل هم به یک چهارم معمول تقلیل داده شده است و از ۲۰ هزار گردشگر در روز به پنج هزار نفر کاهش خواهد یافت. 

سطوح تاج حل به طور منظم ضدعفونی می‌شوده و بلیط‌های دستی فروخته نخواهد شد. گردشگران باید ساعت دیدارشان را از طریق اینترنت یا برنامکی که به این منظور درنظر گرفته شده رزرو کنند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درجه حرارت بدن بازدیدکنندگان نیز در بدو ورود به محل گرفته خواهد شد. 

تاج محل از ۱۷ ماه مارس و شیوع همه‌گیری کرونا در جهان، تعطیل شد.  

قرار بود این محل در ماه ژوئیه بازگشایی شود اما این اقدام با توجه به آمار بالای عفونت در این ناحیه  به تعویق افتاد.  

این اعلامیه درست پس از این خبر انتشار یافت که هند در ارتباط با موارد ابتلا به کووید-۱۹ از برزیل پیشی گرفت و اکنون در مقام دومین کشور جهان با بالاترین نرخ عفونت به ویروس کرونا قرار گرفته است. 

در حال حاضر بیش از ۴.۲ میلیون مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در هند ثبت شده است. تنها موارد ابتلا در ایالات متحده از هند بیشتر است.  

ایالت شمالی أوتار پرادش که آرامگاه مرمرین تاج محل در آن واقع است، پرجمعیت‌ترین منطقه هند و با ۲۶۵ هزار مورد ابتلا دارای یکی از وخیم‌ترین  شرایط در ارتباط با شیوع ویروس کرونا است. 

حتی پیش از همه‌گیری کرونا اقداماتی برای کنترل بازدیدکننده از تاج محل اعمال شده بود. 

در سال ۲۰۱۸  میراث جهانی یونسکو مدت دیدار از تاج محل را به سه ساعت برای هر بازدیدکننده محدود کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان