سردرگمی و ناخشنودی والدین یک روز مانده به بازگشایی مدارس

وزارت آموزش و پرورش می‌گوید مدارس شنبه بازگشایی می‌شوند ولی خانواده‌ها نگران سلامت فرزندانشان هستند

در حالی که وزارت آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس در روز شنبه خبر می‌دهد، این موضوع همزمان با ادامه بحران کرونا در بسیاری از شهرهای ایران، باعث نگرانی و نارضایتی گسترده در بین والدین دانش آموزان شده است.

وزیر آموزش و پرورش پنج شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی گفت که مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۱۵ شهریور بازگشایی می‌شوند. موضوعی که با توجه به ادامه شیوع کرونا در استان‌های مختلف با واکنش‌های اعتراضی والدین از جمله در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محسن حاجی میرزایی در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دو گفت: «فاصله دانش آموزان حداقل یک متر و زمان کلاس‌های درسی نیز حداکثر ۳۵ دقیقه خواهد بود.»

اظهارات وزیر آموزش و پرورش در حالی است که سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد ۱۳ استان از جمله تهران از نظر شیوع کرونا همچنان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان دیگر در وضعیت هشدار قرار دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفته است «ترجیح آموزش و پرورش برگزاری کلاس‌های حضوری است» و به گفته وی «وقفه در آموزش برای دانش آموزان از نظر روحی و روانی و در آینده برای جامعه مخاطراتی دارد.»

حاجی میرزایی با بیان اینکه امکان ارتباط زنده صوتی و تصویری در برنامه شاد ایجاد شده است گفت: «معلمان می‌توانند با استفاده از این قابلیت با دانش آموزانی که در خانه نیز هستند ارتباط تصویری برقرار کنند و آن‌ها نیز به صورت برخط آموزش ببینند.»

این در حالی است که برخی از خانواده‌ها به ویژه در مناطق فقیرنشین و کم برخوردار می‌گویند از امکانات لازم مانند کامپیوتر، موبایل و اینترنت مناسب برای استفاده از این امکان آموزشی بهره‌مند نیستند و در مواردی که چندین فرزند در یک خانواده به طور همزمان قرار است در این کلاس‌های غیرحضوری شرکت کنند، چنین مشکلاتی برای خانواده‌ها بیشتر می‌شود.

از سوی دیگر اظهارات یک مقام  ارشد دیگر آموزش و پرورش بر ابهامات موجود و سردرگمی‌ خانواده‌ها در مورد بازگشایی مدارس دامن زده است.

علی باقرزاده رئيس مرکز هماهنگی آموزش و پرورش روز گذشته در اظهارتی گفت «والدین شنبه صبح قبل از حرکت فرزندان به سمت مدرسه با مدرسه تماس بگیرند تا ببینند باید مدرسه بروند یا خیر.» 

در ایران طبق آمارهای رسمی نزدیک به ۱۵ میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

بیشتر از