دونالد ترامپ در بازدید از شهر کنوشا، عملکرد پلیس را ستود

ایالت ویسکانسن در کارزار انتخاباتی آقای ترامپ برای انتخابات سوم نوامبر اهمیت زیادی دارد

دونالد ترامپ در حال بازدید از ویرانی‌های به بار آمده در جریان اعتراض‌ها در کنوشا، اول سپتامبر ۲۰۲۰-MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه از شهر کنوشا در ایالت ویسکانسن که در یک هفته اخیر شاهد ناآرمی‌های گسترده بوده ، دیدن کرد و عملکرد پلیس و گارد ملی را ستود.

ایالت ویسکانسن در کارزار انتخاباتی آقای ترامپ برای انتخابات سوم نوامبر اهمیت زیادی دارد. او چهار سال پیش با فاصله کمی  در این ایالت پیروز شد.

آقای ترامپ به یک مرکز مدیریت بحران رفت، با ماموران پلیس دیدار کرد و از بخشی از شهر که در آشوب‌های هفته گذشته آسیب دیده بود، دیدن کرد. او سپس در میزگردی با ماموران انتظامی و مسئولان محلی، گفت که ناآرامی در کنوشا، «اعتراض صلح‌امیز نبود، [بلکه] واقعا تروریسم داخلی بود.» او بدون ذکر نام، «سیاستمداران چپ‌گرای بی‌ملاحظه را که می‌گویند پلیس سرکوبگر یا نژادپرست است» را محکوم کرد. با این همه، آقای ترامپ افزود که افراد نابابی هم در میان ماموران پلیس پیدا می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکشنبه پیش، در تیراندازی پلیس، مرد سیاهپوست ۲۹ ساله‌ای به نام جیکاب بلیک زخمی شد. آقای بلیک پس از بستری شدن در بیمارستان، از کمر به پایین فلج شد. ویدیوی تیراندازی پلیس به این مرد در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر شد و خشم بسیاری را برانگیخت. در این ویدیو مامور پلیسی دیده می‌شود که از فاصله نزدیک، هفت گلوله به پشت آقای بلیک شلیک می‌کند. پس از انتشار این ویدیو،  تظاهرکنندگان در این شهر به خیابان‌ها رفتند، و ناآرامی و آتش سوزی تا ساعت‌هایی پس از نیمه شب ادامه یافت. در نقاطی تظاهرات به شورش کشیده شد و عده‌ای مغازه‌ها و خودروها را آتش زدند.

نیروهای گارد ملی روز دوشنبه وارد کنوشا شدند، ولی ناآرامی دراین شهر دو شب دیگر ادامه یافت. سه شنبه شب، دو نفر در تیراندازی کشته شدند و یک نفر هم مجروح شد. پلیس مرد ۱۷ ساله سفیدپوستی به نام کایل ریتهاوس را در ارتباط با این تیراندازی بازداشت کرده‌است. بنا به گزارش‌ها وی یکی از اعضای نیروی شبه‌نظامی مسلحی است که با تظاهرکنندگان ضد نژادپرستی درگیر شد.

آقای ترامپ در سفر کوتاه خود به کنوشا با خانواده آقای بلیک دیدار نکرد، ولی گفت که «برای هر کسی که دچار چنین وضعیتی باشد، احساس تاسف می‌کنم.  

آقای ترامپ، «نظم و قانون» را از شعارهای اصلی تبلیغات انتخاباتی خود قرار داده، و با اشاره به تظاهرات ماه‌های گذشته در پورتلند گفته است که که اگر بایدن در انتخابات ماه نوامبر به ریاست جمهوری برسد، «تمام شهرهای آمریکا را شبیه پورتلند خواهد کرد که در دست دموکرات‌هاست. در آمریکای بایدن، هیچ‌کس امنیت نخواهد داشت.»