علی خامنه‌ای: امارات خیانت کرد

رهبر جمهوری اسلامی توافق دیپلماتیک امارات و اسرائیل را خیانتی دانست که «دیر نخواهد پایید»

علی خامنه‌ای در صحبت‌های امروزش به سران امارات هشدار داد که «این خیانت دیر نخواهد پایید»- Khamenei.ir

علی خامنه‌ای در واکنش به توافق دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات گفت که این موضوع پای اسرائیل را به منطقه گشوده است.

او این توافق را خیانت امارات به دنیای اسلام، ملت‌های عرب، کشورهای منطقه و فلسطین دانسته است.

توافق دیپلماتیک میان امارات و اسرائیل روز پنج‌شنبه ۲۳ مرداد‌ماه از سوی دونالد ترامپ اعلام شد. امارات متحده عربی پس از مصر و اردن سومین کشور عربی است که روابط خود را با اسرائیل عادی می‌کند.

روز گذشته هیئت دیپلماتیک اسرائیل و آمریکا به سرپرستی مشاوران امنیت ملی این دو کشور از تل‌آویو به ابوظبی سفر کردند و هم‌اکنون در حال مذاکره با مقام‌های امارات هستند.

علی خامنه‌ای در صحبت‌های امروزش به سران امارات هشدار داد که «این خیانت دیر نخواهد پایید».

سپاه پاسداران نیز دو روز پس از اعلام این توافق با انتشار بیانیه‌ای وعده داد که مردم امارات علیه حاکمانشان قیام خواهند کرد: «حاکمان امارات دیر یا زود باید در انتظار واکنش قاطع و عبرت‌آموز مردم این کشور در قبال تحقیر تاریخی ناشی از حماقت سران خود در رونمایی از توافقنامه عادی‌سازی رابطه با اسرائیل غاصب باشند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپاه در این بیانیه، همسایه جنوبی‌ ایران را «کاخ شیشه‌ای» خواند و اعلام کرد که «حاکمان این کشور» به «سرنوشت دیگر خائنین به خون‌های پاک شهدای فلسطین» دچار خواهند شد.

تعبیر «کاخ شیشه‌ای» را نخستین بار عبدالمالک حوثی، دبیرکل انصارالله یمن در سال ۱۳۹۶ در مورد امارات به‌ کار برد. در آن زمان حوثی‌ها وعده داده بودند که در واکنش به همراهی امارات با عربستان سعودی و مشارکت در ائتلاف نظامی علیه آن‌ها، شهرهای امارات را هدف موشک‌های خود قرار خواهند داد.

خامنه‌ای در سخنان امروزش به جارد کوشنر، مشاور و داماد ترامپ نیز به تندی تاخت و او را یک «یهودی» خواند مه علیه دنیای اسلامی کار می‌کند: «ملت فلسطین زیر فشارهای شدید قرار دارند از همه جهات، آن‌وقت آن‌ها می‌آیند با اسرائیلی‌ها و عناصر پلید آمریکایی مثل آن یهودی که در خانواده ترامپ وجود دارد علیه مصالح دنیای اسلام کار می‌کنند و با قساوت تمام با دنیای اسلام برخورد می‌کنند.»

بیشتر از