انتقاد از ستاره اینستاگرامی به خاطر تشویق به «پنهان کردن چاقی»

استانداردهای سخت‌گیرانه زیبایی در شبکه‌های اجتماعی، زندگی زنان جوان را تحت تاثیر قرار داده است

 دانیل برن‌استاین به ترویج «خوش‌هیکلی بی‌مورد» متهم شده است - REVOLVE/AFP

یکی از کاربران سرشناس شبکه‌های اجتماعی در حوزه مد، به خاطر «توجیه کردن استانداردهای سخت‌گیرانه زیبایی» از طریق پیامی که در اینستاگرامش منتشر کرد، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

دانیل برن‌استاین، گرداننده یک حساب مشهور اینستاگرام در زمینه مد و صاحب وبلاگ «ما چه می‌پوشیم»، این هفته دو تصویر را از خود منتشر کرد که در هر دو یک لباس را پوشیده بود، ولی میزان نور در هر یک متفاوت بود.

برن‌استاین که بیش از دو و نیم میلیون هوادار دارد، در عکس اول روی پله ایستاده و یک پای او روی پله بالایی است. در این عکس «خورشید از پشت می‌تابد» و به گفته خودش «خوش‌هیکل‌تر» دیده می‌شود.

در تصویر دوم، او «مستقیم زیر نور خورشید» ایستاده و به قول خودش «چاقی‌هایش» بیرون زده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Danielle Bernstein (@weworewhat) on

برن‌استاین با انتشار این پست نوشته  است: «یک لباس، یک بدن، اما نور متفاوت. نگاه کنید که چگونه میزان نور می‌تواند در عکس شما تأثیر بگذارد. در اولی نور خورشید پشت سرم است، پس تاریک دیده می‌شوم و خوش‌هیکل‌تر هستم. در دومی در معرض نور مستقیم خورشید هستم و چاقی‌هایم بیرون زده است.»

او افزوده است: «هر دو عکس زیباست، اما هیکل من ۱۸۰ درجه فرق می‌کند. گفتم بد نیست به اشتراک بگذارم.»

نظراتی که در پی این مطلب در اینتساگرام آمده است اکثرا مثبت هستند و بسیاری از طرفدارانش او را به خاطر «صداقتش» ستوده‌اند.

اما در توییتر، تصویری از این پست برن‌استاین بین مردم دست به دست شد که او را به ترویج «خوش‌هیکلی بی‌مورد» متهم می‌کرد و می‌گفت او به هوادارانش یاد می‌دهد «نقاط ضعف خود را پنهان کنند.»

کاربری به نام استلا زیر این عکس‌ها نوشته است: «آهای لاغرها به فکر خود باشید.» او در توییت بعدی خود نوشت که قصد نداشته به هیکل برن‌استاین توهین کند یا تجربه لاغراندام‌ها را «زیر سؤال» ببرد، بلکه می‌خواسته نشان دهد که این مطلب چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد.

او نوشته است: «نه این که بخواهم او را از هیکلش شرمنده کنم یا بگوییم لاغرها از بدی هیکل خود نباید ناراحت باشند، ولی این شیوه‌ای که افراد سرشناس نقاط ضعف خود را می‌پوشانند که اصلا نقطه ضعف نیست، استانداردهای سخت‌گیرانه زیبایی را توجیه می‌کند. می‌خواهید از بدهیکلی صحبت کنید، بکنید ولی از این کارهای عجیب و غریب نکنید! لطفا!» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پاسخ به این نوشته استلا که بیش از ۳۰ هزار «پسند» یا «لایک» گرفته است، بسیاری گفته‌اند که پیام برن‌استاین می‌تواند بد تعبیر شود و او اصلا در این تصویر چاقی قابل توجهی ندارد.

یکی توییت کرده است: «این نقض غَرَض بود. پاهای من هر کار می‌کنم چاق هستند ولی من اصلا اهمیت نمی‌دهم. اما او با این کارش باعث شد من هم به فکر بیفتم. با خودم می‌گویم یعنی من هم باید آن‌ها را پنهان کنم؟»

کاربری دیگر گفته است: «من حتی نمی‌فهمم منظورش کدام عکس است که گفته بد است.»

به گزارش دیلی میل، برن‌استاین در ماه ژوئیه از عدم اعتماد به نفس خود در اینستاگرامش خبر داد و گفت که او «زیر نگاه میلیون‌ها نفر که هر روز در موردش نظر می‌دهند، پیوسته دارد روی اعتماد به نفس خود کار می‌کند.»

او نوشت: «من آدم کاملی نیستم و نمی‌گویم اینجایم را صاف نمی‌کنم یا آنجایم را لاغر نمی‌کنم، اما امیدوارم با مطرح کردن حرف دلم و گفتن نقاط ضعفم، نشان دهم که شما تنها نیستید. من در کنار شما هستم و مثل همیشه ممنونم که شما هم کنارم هستید.»

ایندیپندنت برای توضیح بیشتر با برن‌استاین تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی