ستایش توماس مولر از طرز فکر «بی‌رحمانه» بایرن مونیخ

بایرن مونیخ شب گذشته فاتح لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا شد

توماس مولر هافبک باسابقه مونیخی‌ها. - MATTHEW CHILDS / POOL / AFP

مسیر بایرن مونیخ در کسب قهرمانی لیگ قهرمانان نیازمند تمرکزی قوی و طرز فکری «بی‌رحمانه» در طول فصلی پر فراز و نشیب بود که درنهایت شاهد بازگشت این تیم بزرگ بود. 

پیروزی ۱-۰ روز یک‌شنبه مقابل پاریس سن ژرمن نه تنها ششمین عنوان قهرمانی اروپا را برای بایرن مونیخ به ارمغان آورد بلکه همچنین اولین باری بود که در لیگ قهرمانان یک تیم تمام بازی‌های خود را در طول فصل برد. 

اما این فصل قرار بود دوره‌ای انتقالی برای بایرن مونیخ باشد چرا که درست بعد از خروج مهاجمان کارکشته آن‌ها، آرین روبن و فرانک ریبری و مدافعان دیرینه این تیم، مت هوملز و رافینیا در سال ۲۰۱۹ اتفاق می‌افتاد. 

وقتی آن‌ها تحت مربیگری نیکو کواچ در اوایل لیگ بوندسلیگا تا رده ششم سقوط کردند، کاملا به نظر می‌رسید در این دوره انتقالی قرار دارند. 

خط دفاعی قابل نفوذ و تقریبا اتکای کامل به رابرت لواندوفسکی در نوک حمله، آن‌ها را خیلی قابل پیش‌بینی کرده بود و شکست مفتضحانه ۱-۵ در برابر آینتراخت فرانکفورت باعث شد بالاخره کواچ با هانسی فلیک در ماه نوامبر جایگزین شود. 

توماس مولر، هافبک تهاجمی که توسط کواچ روی نیمکت نشسته اما تحت مربیگری فلیک بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت، گفت: «ما در این فصل به تلاش و تمرین خود ادامه دادیم و هوای همدیگر را داشتیم و آماده بودیم اشتباهات یکدیگر را اصلاح کنیم. تیم ما کیفیتی بی‌نظیر دارد ولی این کیفیت پیاده نخواهد شد اگر بازیکنان آماده درد و رنج کشیدن نباشند. قدرت ذهنی ما به طرزی بی‌رحمانه سخت‌کوش است.» 

آقای فلیک تنها ۹ ماه بعد از برعهده گرفتن مربیگری این تیم، به دومین مربی در آلمان تبدیل شد که توانست برنده سه جام در یک فصل شود و این کار را در اولین فصل حضور خود به عنوان سرمربی یک باشگاه بوندسلیگایی کرد. 

توماس توخل، سرمربی پاریس سن ژرمن نیز از کیفیت بازی بایرن مونیخ تحت تاثیر قرار گرفت. 

او گفت: «آن‌ها در مسیر خود برای تبدیل به بهترین باشگاه طول تاریخ در دنیا هستند. آن‌ها کیفیت‌هایی بی‌نظیر و بازیکنانی عالی دارند و همینک نیز تیم خود را تقویت کرده‌اند، آن‌ها این کیفیت را به سر حد اعلی رسانده‌اند.» 

یکی از نشانه‌های تحول بایرن مونیخ آن بود که کینگزلی کومان، هافبک تهاجمی جایگزین ریبری در سمت چپ، زننده تنها گل بازی در برابر پاریس سن ژرمن بود. 

 بایرن مونیخ اکنون برنده همه جز دو عنوان قهرمانی از ۱۱ فصل گذشته بوندسلیگا بوده است و هشت جام قبلی را پشت سر هم برده که آن را به رقیبی بی‌مصاف در آلمان تبدیل کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

و بعد از شکست سنگین تاتنهام با نتیجه ۲-۷ و همچنین رد استار بلگراد با نتیجه ۰-۶ در مرحله گروهی، شکست چلسی با نتیجه ۱-۷ در مجموع دو بازی در مرحله ۱۶ تیم نهایی، و شکست تحقیرآمیز بارسلونا با نتیجه ۲-۸ در مرحله یک چهارم نهایی به نظر نمی‌رسد شرط بستن علیه دوره‌ای از سلطه بایرن مونیخ در فوتبال اروپا کاری خردمندانه باشد. 

مارک فن بومل، کاپیتان بازنشسته بایرن مونیخ گفت: «این آغاز دورانی جدید نیست. ما این روند را از سال ۲۰۱۰ آغاز کردیم و گرچه با ترک بازیکنان قدیمی، بازیکنان جدید و تازه نفس می‌آیند ولی چیزی که ثابت است نتایج موفق تیم است.» 

© Reuters

بیشتر از ورزش