در روزهای عاشورا و تاسوعا، هیچ پروازی از ایران به عراق نخواهد بود

از سرگیری پروازهای بین ایران و عراق، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

فرودگاه بین المللی نجف- Haidar HAMDANI / AFP

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کرد در دهه اول محرم هیچ گونه پروازی از سوی ایران به سمت عراق نخواهد بود. مقصود اسعدی سامانی در این باره گفت که عراق به دلیل شیوع کرونا، در ایام عزاداری محرم هیچ مسافر خارجی را نمی‌پذیرد. وی در مورد اینکه آیا برای اربعین پرواز بین ایران و عراق برقرار خواهد شد یا خیر گفت: «هنوز درباره برقراری پروازها بین دو کشور برای ایام اربعین مذاکره‌ای نشده است و تصمیمی در این‌باره نگرفته‌ایم.»  او در ادامه افزود:« قرار بر این است که از دوم شهریور، ۲ الی ۳ پرواز در هفته به بصره پرواز داشته باشیم اما دولت عراق هنوز برای بغداد و نجف اجازه پرواز نداده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسعدی سامانی در رابطه با از سرگیری پرواز مستقیم بین ایران و ترکیه به متقاضیان سفر هشدار داد که احتمال دارد بلیط‌ها دوباره لغو شود. از این رو به مسافران ترکیه توصیه می‌شود فعلا از خرید بلیط خودداری کنند. پیشتر ترکیه اعلام کرده بود که پروازهای بین ایران و این کشور از ابتدای سپتامبر دوباره برقرار خواهد شد. ماه گذشته ترکیه اعلام کرده بود که مسافران ایرانی مجددا می‌توانند به این کشور سفر کنند. اما پس از چندی سازمان هواپیمایی ترکیش ایر از لغو پروازها خبر داد. این موضوع باعث اعتراض مسافران شد. خصوصا که برخی از آنها هنوز نتوانستند مبلغ بلیط خود را پس بگیرند. اسعدی سامانی درباره نحوه استرداد مبلغ بلیط‌های پروازهای لغو شده در دوران کرونا گفت:«طبق قوانین هر کشور در حوزه هوایی در صورتی که انجام پروازها لغو شود باید طبق قانون مبالغ به مسافران بازگردد، اما اگر این موارد رعایت نشود باید سازمان هواپیمایی کشور این موارد را به صورت کامل پیگیری کند.»

 بنا به گفته اسعدی سامانی، در صورت برقراری مجدد پروازها، ترکیش ایر از شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و تبریز به صورت مستقیم به ترکیه پرواز خواهد داشت. وی در ادامه با اشاره به درخواست برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای مجوز پرواز به ترکیه، در این رابطه گفت: «هنوز ترکیه با از سرگیری پروازها موافقت نکرده است.» با این حال طی این مدت، برخی ایرلاین‌های خارجی با واسطه از کشور ثالث مسافران ایرانی را به ترکیه می‌بردند. در حال حاضر بلیط این قبیل پرواز‌ها تا ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام اینکه افزایش قیمت بلیط‌های هواپیمایی تابعی از نرخ ارز است، افزایش قیمت بلیط را به دلیل رشد قیمت دلار و یورو عنوان کرد.

بیشتر از