اولین مورد ابتلا به طاعون در کالیفرنیا پس از سال ۲۰۱۵

علائم طاعون عموما پس از دو هفته در بدن فرد بیمار آشکار می‌شود، که تب بالا، حالت تهوع و تورم غدد لنفاوی از جمله آنها هستند

طاعون اگر زود تشخیص داده شود، ممکن است با مصرف آنتی‌بیوتیک ظرف دو هفته درمان شود-AFP

با ابتلای یک شهروند کالیفرنیا به طاعون، اولین مورد این بیماری از سال ۲۰۱۵ تاکنون به ثبت رسید.

سازمان بهداشت و خدمات انسانی بخش ال دورادو روز دوشنبه خبر از ابتلای یک بیمار به طاعون را داد که هنگام راه بردن سگ خود در منطقه جنوبی دریاچه تاهوئی، کالیفرنیا، توسط یک کنه گزیده شده است.

این سازمان بدون فاش کردن نام، جنسیت و سن بیمار گفته است که وی در منزل خود تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته است.

به گفته سی‌ان‌ان، علائم طاعون عموما پس از دو هفته در بدن فرد بیمار آشکار می‌شود، که تب بالا، حالت تهوع و تورم غدد لنفاوی از جمله آنها هستند، اما اگر زود تشخیص داده شود، ممکن است با مصرف آنتی‌بیوتیک ظرف دو هفته درمان شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر نانسی ویلیامز، مدیر بهداشت عمومی بخش ال دورادو، در یک گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد که «طاعون به طور طبیعی در بسیاری از مناطق کالیفرنیا، از جمله نواحی مرتفع ال دورادو، وجود دارد.»

وی افزود: «خیلی مهم است که شهروندان هنگامی که بیرون می‌روند مراقب خود و حیوانات خود باشند، مخصوصا وقتی برای پیاده‌روی یا اردو به مناطقی می‌روید باید مراقب جوندگان حیات وحش آنجا باشید.»

به گفته روزنامه دیلی میل، طاعون در اثر باکتری یرسینیا ایجاد می‌شود و بیشترین راه انتقال آن به انسان از طریق کنه آلوده یا تماس مستقیم با جوندگان است.

سازمان بهداشت و خدمات درمانی ال دورادو تأکید کرد بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ شواهدی از وجود ۲۰ جونده در منطقه پیدا کرده‌اند که دارای باکتری انتقال دهنده طاعون هستند اما در این فاصله زمانی هیچ مورد بیماری طاعون گزارش نشده است.

اعلام خبر بیمار طاعون‌زده درست دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که مردی حدودا ۲۰ ساله از نیو مکزیکو در اثر بیماری مشکوک به طاعون مرده است. این دومین مورد از مرگی مشابه در آن ایالت در سال جاری بوده است.

در اولین مورد، در ماه جولای مردی حدودا ۶۰ ساله از بخش سانتا فی در نیو مکزیکو به طاعون گاوی مبتلا بود که در بیمارستان محلی درمان شد.

طاعون در ایالات متحده نادر است و مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده که به طور میانگین، سالانه فقط ۷ مورد ابتلا به طاعون گزارش می‌شود.

آخرین مورد قطعی ابتلا به طاعون در کالیفرنیا در سال ۲۰۱۵ بوده است که دو نفر در مواجهه با باکتری در پارک ملی یوسمایت به آن دچار شده بودند، اما هر دو پس از مدتی درمان شدند.

© The Independent

بیشتر از جهان