شرکت هواپیمایی آمریکن استفاده از ماسک‌های فیلتردار را ممنوع کرد

ماه گذشته شرکت هواپیمایی دلتا نیز پوشیدن اینگونه ماسک‌ها را در پروازهایش منع کرده بود

این مقررات که از روز ۱۹ام اوت به مورد اجرا گذاشته می‌شود، شامل ماسک‌های فیلتردار مجهز به هواکش است- Joe Raedle/Getty Images/AFP

به دنبال توصیه‌های به روز شده مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (سی دی سی)، شرکت هواپیمایی آمریکن استفاده از برخی انواع ماسک صورت را در پروازهایش ممنوع کرده است.

این مقررات که از روز ۱۹ام اوت به مورد اجرا گذاشته می‌شود،  شامل ماسک‌های فیلتردار مجهز به هواکش است.

شرکت هواپیمایی آمریکن در بیانیه‌ای گفته: «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری خاطرنشان کرده که ماسک‌های فیلتردار دارای هواکش اجازه می‌دهد هوا (تنفس شده توسط فرد) از آن عبور کند. این امر می‌تواند قطرات موجود در بازدم فرد را به دیگران منتقل کرده و در نتیجه موجب سرایت بالقوه ویروس کرونا (کووید۱۹) شود.»  

مسافران هواپیما به منظور رعایت مقررات جدید باید از ماسک‌هایی که «از پارچه محافظت کننده ساخته شده یا ماسک‌هایی که به صورت چسبیده و روی بینی و دهان را می پوشاند استفاده کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک صورت همچنین باید «از موادی ساخته شده باشد که از انتقال ترشحات یا قطرات تنفسی بینی یا دهان از فرد به فرد جلوگیری کند.»

استفاده از ماسک‌های فیلتردار با دریچه‌های تنفسی که از پارچه یا تور ساخته شده یا بینی و دهان را نمی‌پوشاند در کلیه پروازها ممنوع است.

مسافرانی که از شیلد استفاده می‌کنند همچنین باید ماسک هم بپوشند تا مقررات شرکت هواپیمایی آمریکن را رعایت کرده باشند.

در حال حاضر، استفاده از ماسک صورت شامل کلیه مسافران بالای دو سال می‌شود. مسافران هواپیما تنها هنگام صرف غذا می‌توانند ماسک را از صورت بردارند. 

شرکت هواپیمایی آمریکن می‌گوید به مسافرانی که ماسک مناسب ندارند در فرودگاه ماسک‌های مورد قبول داده خواهد شد، اما به کسانی که از پوشیدن آن خودداری کنند، اجازه سوار شدن به هواپیما داده نشده و تا هنگام وجود این مقررات از پروازهای بعدی این شرکت منع خواهند شد.

شرکت هواپیمایی آمریکن تنها موسسه‌ای نیست که استفاده از ماسک‌های فیلتردار را منع کرده است.

ماه گذشته شرکت هواپیمایی دلتا نیز پوشیدن اینگونه ماسک‌ها را در پروازهایش منع کرده بود.

تنها مسافران با بیماری‌های خاص از پوشیدن ماسک صورت در سرویس‌های دلتا مستثنی هستند. آن‌ها باید از قبل شرایط خود را با این شرکت درمیان بگذراند که تشریفات آن می‌تواند تا یک ساعت بطول بیانجامد.

© The Independent

بیشتر از زندگی