پلیس هند سه تن از معترضین به توهین به پیامبر اسلام را کشت

به گفته یکی از وزرای ایالتی برای آرام کردن اوضاع، به روی معترضان تیراندازی شد

کشته شدن این افراد پس از ریختن هزاران نفر به خیابان‌ها در اعتراض به مطلبی ضداسلامی رخ داد  - Manjunath Kiran / AFP via Getty Images 

در اعتراضاتی که به علت انتشار مطلب توهین‌آمیزی به پیامبر اسلام در فیس‌بوک در هندوستان به پا شد سه نفر جان باختند.

یکی از مقامات ارشد پلیس تأیید کرد که در پی تیراندازی پلیس به تظاهرکنندگان در شهر جنوبی بنگلورو(بنگلور سابق) در روز سه‌شنبه سه نفر کشته شدند.

کشته شدن این افراد پس از ریختن هزاران نفر به خیابان‌ها در اعتراض به مطلبی ضداسلامی رخ داد که برادرزاده ر.آخاندا سرینیواس مورتی سیاست‌مدار محلی عضو حزب کنگره در صفحه‌اش در رسانه اجتماعی فیس‌بوک منتشر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ایندیان اکسپرس، مورتی به هنگام اعتراضات در خانه‌اش نبود اما بعد با انتشار ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی از«برادران مسلمان» خواهش کرد آرامش خود را حفظ کنند.

طبق فیلم‌هایی که در شبکه‌های تلویزیونی منتشر شده است یک گروه از تظاهرکنندگان قصد داشتند وارد پاسگاه پلیس شوند و گروه دیگری هم چندین خودرو را در جاده‌ای به آتش کشیدند.

پلیس شهر بنگلورو در توییتر اعلام کرد نیروهای پلیس پس از آن که نتوانستند جمعیت تظاهرکننده را با گاز اشک‌آور و باتوم پراکنده کنند به شلیک با فشنگ جنگی اقدام کردند.

ر.آشوک یکی از وزاری ایالتی به شبکه تلویزیونی گفت: «به نیروهای پلیس برای آرام کردن اوضاع آزادی عمل داده بودند.»

کمال پانت یکی از ماموران عالی‌رتبه پلیس هم در توییتر نوشت که ۱۱۰ نفر از معترضان هم به اتهام حمله به پلیس و انجام خرابکاری در هنگام تظاهرات بازداشت شده‌اند.

او افزود فردی هم که متهم است مطلب «توهین‌آمیز» را در رسانه‌ اجتماعی فیس‌بوک منتشر و بعد آن را حذف کرده بازداشت شده است.

یکی از ماموران ارشد پلیس می‌گوید: «متهم می‌گوید در صفجه‌اش نفوذ کرده‌اند و از انتشار این مطلب توهین‌آمیز اطلاع نداشت.»

سیاست‌مداران از مردم خواستند آرامش خود را حفظ کنند و دینش گوندو رائو نماینده مجلس و عضو حزب کنگره در توییتر نوشت: «آدمی که ذهن بیماری داشته و قصد داشته خشونت به پا کند آن مطلب  را در مورد پیامبر منتشر کرده است.»

او گفت: «مطلب انتشار یافته خیلی ناشایست بود و مقامات باید با چنین مطالبی درباره مقدسات هر جامعه‌ای که باشد به شدیدترین نحو ممکن برخورد کنند.»

گزارش تکمیلی در رویترز آمده است.

© The Independent