آتش‌سوزی در یک شهرک صنعتی در اطراف تهران

سازمان آتش‌نشانی می‌گوید دلیل این رویداد در دست بررسی است

شدت این آتش‌سوزی به حدی بود که بخش‌هایی از ساختمان‌های درگیر حریق ویران شده است-IRIB

در جدیدترین مورد از آتش‌سوزی‌های در ایران، صبح امروز یک شهرک صنعتی در منطقه جاجرود در شمال‌شرق تهران دچار حریقی گسترده شد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت که این آتش‌سوزی ساعت ۶ و ۵۲ دقیقه صبح به آن‌ها اطلاع داده شد و عملیات اطفای آتش بلافاصله شروع شد.

آقای ملکی گفته که محل آتش‌سوزی یک منطقه صنعتی با سوله‌های متعدد بوده و آتش به چندین سوله مسقف سرایت کرده است.

او حجم این آتش‌سوزی را ۲۵۰۰ متر مربع اعلام کرد و گفت که شدت این آتش‌سوزی به حدی بود که بخش‌هایی از ساختمان‌های درگیر حریق ویران شده است.

سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفته که این رویداد هیچ تلفات جانی به همراه نداشته است.

در هفته‌های گذشته چندین آتش‌سوزی در بخش‌های مختلف ایران رخ داده است. تعدد این آتش‌سوزی‌ها، احتمال عمدی بودن آن‌ها را برجسته کرده است.

آتش‌سوزی در شهرک صنعتی کرمانشاه، لنج‌سازی بوشهر، نیروگاه برق اهواز، چندین پتروشیمی، دو مرکز پزشکی و بیمارستان، جنگل‌ها و مراتع زاگرس و همچنین انفجار در منطقه نظامی خجیر و مجتمع تولید سوخت هسته‌ای نطنز از جمله رویدادهای هفته‌های گذشته بوده است.

پیش‌تر احمد جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران گفته بود که تنها حادثه نطنز به صورت غیرعادی رخ داده و بقیه این حوادث در اثر فقدان اقدامات ایمنی پیش آمده است.

انفجار در سایت هسته‌ای نطنز و اعلام خبرهای تاییدنشده از سوی منابع ناشناس امنیتی در مورد نقش اسرائیل در اجرای آن، سبب شده تا نگاه‌ها متوجه این کشور شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های رسمی دولت اسرائیل این اتهامات را نپذیرفته‌اند و حتی مقام‌های ایران نیز به صورت مشخص نقش اسرائیل در این رویداد را تایید نکرده‌اند.

در ماه‌های گذشته خبرهای غیررسمی درباره حمله سایبری متقابل ایران و اسرائیل منتشر شده است. براین اساس گفته شده است که ایران دست‌کم دو بار تلاش کرده که بزرگ‌ترین تأسیسات آب‌شیرین‌کن اسرائیل واقع در بندر اشکلون را هدف حمله قرار دهد. همچنین برخی از کاربران اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که یک حمله سایبری به خطوط متروی تل‌آویو انجام داده‌اند. در مقابل گفته شده است که اسرائیل نیز یک حمله سایبری به تأسیسات گمرکی در بندرعباس انجام داده‌ است.

انجام هیچ‌کدام از این حملات از سوی مقام‌های دو کشور تایید و یا تکذیب نشده است.  

بیشتر از