سازمان بهداشت جهانی:‌ ممکن است هرگز واکسنی برای کرونا به دست نیاید

دبیرکل عالی‌ترین نهاد بین‌المللی بهداشت می‌گوید فعلا هیچ راه‌حل جادویی برای کرونا وجود ندارد

دکتر تدروس ادهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی - CHRISTOPHER BLACK / WORLD HEALTH ORGANIZATION / AFP

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت که ممکن است واکسن ویروس کرونا هرگز به دست نیاید و مسیر عادی‌سازی زندگی طولانی باشد. او از کشورها خواست که به دستورالعمل‌های سلامت پایبند باشند و انتقال ویروس از طریق اجتماعات را محدود کنند.

تدروس آدهانوم با اشاره به این‌که تعدادی واکسن در مرحله سوم آزمایش بالینی هستند و امید است که به‌زودی تعدادی واکسن مؤثر که «به پیشگیری از ابتلا به ویروس کمک می‌کند» در اختیار قرار گیرد، تأکید کرد: «در حال حاضر هیچ گلوله نقره‌ای وجود ندارد و ممکن است هرگز به وجود نیاید.» گلوله نقره‌ای کنایه‌ای از راه‌حل‌های جادویی است.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: «اکنون کنترل ویروس در حد حداقل‌های سلامت عمومی و کنترل بیماری است: آزمایش‌گیری، قرنطینه و مداوای بیماران و ردیابی و قرنطینه افرادی که با آن‌ها ارتباط داشته‌اند.»

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت گفته‌اند که تیم تحقیقات پیشرفته‌ای که به مبدأ ویروس در چین رفته، هنوز بازنگشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دبیرکل این سازمان اظهار داشت: «این تحقیق هم به گسترش مطالعات قبلی که برای شناخت این بیماری انجام شده بود و هم به شناخت موارد اولیه که در ووهان پدیدار شده می‌پردازد.»

قرار است یک گروه بزرگ‌تر به سرپرستی سازمان جهانی بهداشت و متشکل از کارشناسان چینی و بین‌المللی، خاستگاه این ویروس در شهر ووهان را موردمطالعه قرار دهند. زمان اجرای این مطالعه و ترکیب تیم هنوز مشخص نشده است.

تاکنون بیش از ۱۸ میلیون نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا آلوده شده و ۶۸۸ هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند.

بیشتر از جهان