چهار زن سیاه‌پوست گزینه‌های احتمالی جو بایدن برای معاونت

بایدن به وفاداری متقابل در تجربه همکاری با زنان سیاه‌پوست تاکید می‌کند

جو بایدن، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده، به MSNBC گفت که بررسی پیشینه این کاندیداها تازه به اتمام رسیده است و کمپین انتخاباتی هنوز بحث را در این خصوص به سرانجام نرسانده‌است - CHIP SOMODEVILLA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

جو بایدن، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، اعلام کرد که چهار زن آفریقایی-آمریکایی را برای همکاری در رقابت‌های انتخاباتی مدنظر دارد.

این نامزد احتمالی دموکرات‌ها، دوشنبه شب در گفت‌وگویی با کانال تلویزیونی MSNBC برای نخستین بار، جزییاتی درباره روند انتخاب کاندیدای معاون ریاست جمهوری تشریح کرد.

او در برنامه «جوی راید» از هیچ ‌یک از این چهار نفر نام نبرد اما اظهارداشت که گزارش دوساعته‌ای درباره پیشینه کاندیداهای پست معاون رییس جمهور دریافت کرده‌است.

بایدن گفت: «من از هیچ‌کس نام نمی‌برم اما در میان افرادی که کاندید کرده‌ام، چهار زن آفریقایی-آمریکایی‌اند. تصمیم در این باره هنوز اتخاذ نشده‌است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نامزد دموکرات در ماه مارس تایید کرد که احتمالا یک زن را به عنوان نامزد معاون رییس‌جمهوری برمی‌گزیند.

بایدن قصد دارد درباره این تصمیم خود بیشتر فکر کند.

او در صورت انتخاب شدن در انتخابات ماه نوامبر، مسن‌ترین رییس جمهور منتخب خواهد بود.

او به MSNBC گفت که بررسی پیشینه این کاندیداها تازه به اتمام رسیده است و کمپین انتخاباتی هنوز بحث را در این خصوص به سرانجام نرسانده‌است.

آقای بایدن که وعده داده است تا دولتی تشکیل دهد که «شبیه آمریکا» باشد، اظهارداشت: «ما تاکنون چهار کاندیدا را مورد بررسی قرار داده‌ایم.»

او گفت: «زنان آفریقایی-آمریکایی در همه دوران شغلی‌ام، مرا حمایت کرده‌اند. من به آن‌ها وفادار بوده‌ام و آن‌ها نسبت به من وفادار بوده‌اند. این مساله برای دولت من مهم است. من به شما قول می‌دهم که این دولت شبیه آمریکا خواهد بود.»

در میان زنان آفریقایی-آمریکایی که گمان می‌رود مورد نظر بایدن باشند، نام‌هایی از جمله سناتور کامالا هریس، کیشا لنس بوتومز، شهردار آتلانتا، وال دمینگز، نماینده فلوریدا، کارن باس، نماینده کالیفرنیا و سوزان رایس، عضو کابینه باراک اوباما مطرح است.

تصمیم آقای بایدن درباره انتخاب یک زن آفریقایی- آمریکایی در حالی اتخاذ می‌شود که آمریکا شاهد تظاهرات سراسری در اعتراض به نژادپرستی نظام‌مند بوده‌است.

او در گفت‌وگوی روز دوشنبه خود اظهارداشت: «همه افرادی که انتخاب می‌کنم، از معاون رییس جمهور، تا دادگاه عالی، کابینه و همه پست‌های کلیدی کاخ سفید، در راستای شباهت واقعی به آمریکا خواهد بود. این موضوع مهم مورد توجه قرار خواهد گرفت.»

© The Independent