جاری شدن رودخانه اسیدی در روسیه

اخیرا نشت سوخت در دو رودخانه موجب اعلام وضعیت اضطراری در سیبری شده بود

پس‌آب معدن قرار بود داخل استخرهایی نگهداری و همان‌جا تصفیه شود اما باران شدید باعث سرریز شدن استخرها شد-Sergey Zamkadniy (zamkad_life) / AFP

فیلمی از تشکیل رودخانه‌‌ای نارنجی رنگ در نزدیکی یک معدن متروکه سولفات مس در محدوده کوهستان اورال روسیه بیرون آمده است.

این فیلم پهپادی، که یک وبلاگ‌نویس مسافر هفته گذشته در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، منظره‌ای را در نزدیکی روستای لیوویکا در غرب سیبری نشان می‌دهد که ظاهرا با پس‌آب‌های معدن پوشیده شده است.

به گزارش ای‌اف‌پی، دادستانی روسیه گفته است در حال بررسی تأسیساتی‌ هستند که قرار بود اسیدهای باقی‌مانده از معدن تعطیل‌شده را تصفیه کند.

سرگی زمکدنی، وبلاگ‌نویس، در اینستاگرام خود نوشت: «از سال ۲۰۰۴ تاکنون معدن مس پیریت در این منطقه تعطیل شده است. معدن با سیل مواجه شده است و حالا رودخانه‌های اسیدی سرازیر شده‌اند.»

پس‌آب‌های معدن قرار بوده داخل استخرهایی نگهداری و همان‌جا تصفیه شوند اما باران شدید باعث سرریز شدن استخرها شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک فعال محیط زیست که سال گذشته مسؤولان را در جریان امر قرار داده بود مدعی است به او گفته‌اند شرکتی که موظف بود پس‌مانده‌ها را منهدم کند بودجه کافی برای خرید آهکی که اسید را خنثی می‌کند نداشته است.

یک سخنگو دادستانی محلی گفته است با نمونه‌برداری از منطقه روشن می‌شود که آیا تشکیل «آب اسیدی» مطابق قوانین بوده است یا نه.

این بررسی درست چند هفته پس از آن انجام می‌شود که کرملین مجبور شد به خاطر نشت فراوان سوخت، که دو رودخانه را به رنگ سرخ درآورد، در منطقه سیبری اعلام وضعیت اضطراری کند.

گفته می‌شود نشت ده‌ها هزار تن گازوئیل از یک نیروگاه محلی بیش از یک میلیون متر مربع از زمین‌های منطقه را آلوده کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان