۲۰ درصد مرگ‌های ایران در اثر کرونا است

آمار مرگ بیماران کووید ۱۹ در ایران افزایشی است

روز گذشته ۲۰۳ نفر در ایران جانشان را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند- ایسنا

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران می‌گوید ۲۰ درصد مرگ‌های روزانه در کشور در اثر کرونا اتفاق می‌افتد.

او در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفته است که «روزانه حدود یک هزار و ۵۰ نفر در کشور جان خود را از دست می‌دهند که بیش از ۲۰۰ تن از آن‌ها بیماران کرونایی هستند.»

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز گذشته ۲۰۳ نفر در ایران جانشان را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

این در حالی است که آمار مرگ بیماران در اردیبهشت‌ماه به حدود ۳۰ نفر در هر روز کاهش یافته بود. پس از لغو محدودیت‌ها، الزام کارمندان به بازگشت به محل کار و بازگشایی اماکن تجاری و مذهبی، شمار مبتلایان و جان‌باختگان این بیماری اوج گرفته است.

آقای حریرچی، در سخنان امروز خود «مسافرت» را یکی از عوامل مهم در انتقال ویروس به افراد اعلام کرد و گفت که «طبق بررسی‌های صورت گرفته ساکنان استان‌های قرمز کرونایی برای دوری از این بیماری بیشتر سفر می‌روند. این قبیل مسافرت‌ها به‌مثابه بمب ساعتی است چرا که این افراد بیشتر استان‌های سفید را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های وزارت بهداشت می‌گویند که از ابتدای همه‌گیری کرونا در اسفندماه سا گذشته تاکنون ۱۳ هزار و ۳۲ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

برخی از پزشکان، اعضای کادر درمان، شماری از نمایندگان سابق مجلس و اعضای شورای شهر، تعداد بیماران و جان‌باختگان این بیماری را بسیار بیشتر از آمار وزارت بهداشت می‌دانند.

در تهران، علیرضا زالی که فرماندهی عملیات مقابله با کرونا را به عهده دارد هفته پیش گفت که ۲۵ درصد از اهالی پایتخت ایران به کرونا مبتلا شده‌اند. این به آن معنا است که دست‌کم دو تا سه میلیون نفر تنها در شهر تهران به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

بیشتر از