کانیه وست( همسر کیم کارداشیان) نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰

ایلان ماسک، از اعلام نامزدی کانیه وست حمایت کرده است

کانیه وست و همسرش کیم کارداشیان در مراسم مت گالا در نیویورک ۲۰۱۹- Dimitrios Kambouris/Getty Images for The Met Museum/Vogue/AFP

«حالا باید با توکل بر خدا عهد آمریکا را به یاد آوریم، آرمان‌هامان را یکی کنیم و آینده را بسازیم. من نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ می‌شوم #چشم‌انداز۲۰۲۰»

کانیه وست اعلام کرد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ می‌شود. مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک، از این حرکت محیرالعقول وست حمایت کرده است.

این خواننده رپ روز چهارم ژوئیه در حالی که میلیون‌ها آمریکایی روز استقلال کشورشان را جشن گرفته بودند، این موضوع را در صفحه توییترش اعلام کرد.

او توییت کرد: «حالا باید با توکل بر خدا عهد آمریکا را به یاد آوریم، آرمان‌هامان را یکی کنیم و آینده را بسازیم. من نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ می‌شوم #چشم‌انداز۲۰۲۰»

ماسک زیر توییت وست نوشت: «من تمام قد پشت تو ایستاده‌ام!» اوایل این هفته، وست عکسی از خودش و بنیانگذار شرکت تسلا را با لباس‌هایی هم‌شکل در خانه ایلان ماسک منتشر کرد.

کیم کارداشیان-وست نیز توییت شوهرش را همراه با شکلک پرچم آمریکا بازنشر داد.

حالا باید با توکل بر خدا عهد آمریکا را به یاد آوریم، آرمان‌هامان را یکی کنیم و آینده را بسازیم. من نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ می‌شوم #چشم‌انداز۲۰۲۰

وست پیش از این نیز در جریان سخنرانی جایزه بهترین نماهنگ  سال ۲۰۱۵ گفته بود که مایل است در رقابت‌های ریاست جمهوری شرکت کند. او گفته بود: «فکر آدم‌ها مهم است و اعتقادشان به حقیقت. بله همان طور که شاید حدس زده باشید، تصمیم گرفته‌ام نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شوم.»

اما در سال ۲۰۱۶ پس از آن که با رئیس جمهوری دونالد ترامپ در دفترش در کاخ سفید ملاقات کرد، انگار برنامه‌اش را تغییر داد، چون توییت کرد «#۲۰۲۴».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وست آوازخوانی بوده است که همواره از ترامپ پشتیبانی کرده است. او در ملاقاتش با رئیس جمهوری فعلی کلاهی با شعار «دوباره آمریکا را به اوج خواهیم رساند» بر سر داشت و (با اشاره به ترامپ) اعلام کرد: «من عاشق این بابا هستم که اینجا ایستاده.»

وست برای شرکت در رقابت ریاست جمهوری باید نامزد مستقل شود و پرونده رسمی تشکیل بدهد تا اسمش در فهرست نامزدها روی برگه‌های رأی ایالتی بیاید. اما مهلت تشکیل پرونده در ایالت‌های ایندیانا، مین، نیو مکزیکو، کارولینای شمالی و تگزاس به پایان رسیده است.

شاهد واکنش‌های مختلفی به این خبر بوده‌ایم؛ از تحیر تا بدبینی. برخی نیز از احتمال ریاست جمهوری او حمایت کرده‌اند و بعضی دیگر مانده‌اند که با توجه به پشتیبانی‌اش از ترامپ، اگر رشته امور مملکت به دست او بیفتد اوضاع چگونه خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از جهان