بیش از ۵۰ درصد بریتانیایی‌ها اطلاعی از فعالیت‌های غیرجنگی ارتش ندارند

 ۱۵ درصد افراد مورد مطالعه، اطلاعات خود درباره ارتش را از فیلم‌های داستانی یا نمایش‌های تلویزیونی کسب کرده‌بودند

تمرین نظامی یک واحد آموزش ارتش بریتانیا در کنیا - TONY KARUMBA / AFP

مطالعه‌ای که روی دو هزار فرد بالغ در بریتانیا صورت گرفته است، نشان می‌دهد که یک نفر از هر ۱۰ نفر می‌پندارد که رفتن به جنگ تنها هدف نیروهای مسلح است.

نتایج این پژوهش نشان داد که از هر سه نفر یک نفر از نقش ارتش بریتانیا در نظارت بر احتمال وقوع حملات تروریستی آگاه نبودند. همچنین ۳۳ درصد افراد نمی‌دانستند نظامیان در مواجهه با پیامدهای سیل کمک می‌کنند.

همچنین از هر ۱۰ نفری که در این پژوهش مورد پرسش قرار گرفت، تقریبا چهار نفر نمی‌دانستند که نیروهای نظامی باید در مواقع بحران به آتش‌نشانی کمک کنند و سه نفر فکر نمی‌کردند که آنها قادر باشند به پلیس کمک کنند.

حدود ۱۵ درصد افراد مورد مطالعه، اطلاعات خود درباره ارتش را از فیلم‌های داستانی یا نمایش‌های تلویزیونی کسب کرده‌بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با وجود این، ۴۳ درصد از افراد علاقه‌مند بودند که بهتر مطلع شوند. در عین حال، شش نفر از هر ۱۰ نفر، معتقدند که مطلع کردن مردم درباره اقدامات نیروهای نظامی در زمان صلح اهمیت دارد.

سیمون باکز، مدیر اجرایی BFBS، نیروهای خیریه و سازمان رسانه‌ای که این مطالعه را به مناسبت هفته نیروهای مسلح انجام داده است، گفت: «چنانچه در جریان بحران کووید-۱۹ در کشور شاهد بودیم، ارتش، کاری بیش از اقدامات دفاعی انجام می‌دهد. ما قصد داریم به مردم کمک کنیم نسبت به آنچه آنها انجام می‌دهند، آگاهی یابند.»

او افزود: «فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، حتی آنها که بر اساس وقایع زندگی واقعی هستند، نمایشی احساساتی و تحریف‌شده از زندگی نظامی‌ها به تصویر می‌کشند. داستان‌هایی درباره اقدامات آنها در زمان صلح اغلب ناگفته می‌ماند. به همین دلیل ما در طول هفته نیروهای مسلح، اقدامات آنها، از حمایت در دوران همه‌گیری تا عملیات نجات طوفان کارائیب را برجسته می‌کنیم.»

سیمون باکز ادامه داد: «نقش‌های مختلفی در نیروهای مسلح هست که برای افرادی با مهارت‌ها و شخصیت‌های متفاوت مناسب است. برخی نقش‌های روزمره جامعه ممکن است شگفت‌انگیز به نظر برسد.»

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که از هر هفت فرد بزرگسال در بریتانیا، کمتر از یک نفر فکر می‌کنند که در زمانی که جنگی در کار نیست، سربازان می‌توانند اوقاتشان را آنگونه که دوست دارند بگذرانند. افزون بر این، ۵۳ درصد بر این باورند که آنها به طور معمول برای حمل و نقل از تانک‌های جنگی استفاده می‌کنند.

با وجود این آگاهی اندک نسبت به عملکرد ارتش، از هر ۱۰ نفر، هشت نفر بر این باورند که  بریتانیا به نیروهای مسلح نیاز دارد.

بیش از سه نفر از هر ۱۰ نفر هم فکر می‌کنند که نقش حمایتی نیروهای مسلح در دوران ممنوعیت آمد و شد NHS، آگاهی عمومی را نسبت به آنچه ارتش انجام می‌دهد، افزایش داده‌است. این حمایت شامل کمک به ساخت بیمارستان‌های نایتینگل و دیگر واحدهای پزشکی، کار به عنوان راننده آمبولاس، حمل تانکرهای اکسیژن و مدیریت واحدهای سیار آزمایش ویروس کرونا است.

ارتش حتی با eBay  هماهنگ شده است تا در دوران بحران، به کارکنان بخش سلامت کمک کند تا تجهیزات حفاظت شخصی را بیابند و آنها را به صورت رایگان برایشان سفارش می‌دهد.

بر اساس پژوهشی که OnePoll  انجام داده است، در دوران محدودیت آمدوشد، تنها بیش از یک دهم کسانی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند، پرسنل نظامی را در حال کمک در محله‌شان دیده‌اند. یک نفر از هر پنج نفر معتقد است که ارتش به اجرای مقررات منع آمدوشد و پاکیزه نگه‌داشتن فضاهای عمومی کمک کرده است و ۳۶ درصد فکر می‌کنند که آنها به مردم برای خریدهاشان کمک کرده‌اند.

در نتیجه، ۷۱ درصد براین باورند که کارهایی که ارتش انجام می‌دهد باید بیشتر شناخته شود و ۴۱ درصد فکر می‌کنند که نیروی زمینی بریتانیا، نیروی دریایی سلطنتی و نیروی هوایی سلطنتی، باید نقش فعال‌تری در حمایت از جامعه مدنی داشته باشند.

SWNS

بیشتر از جهان