آرنولد: آنها که ماسک زدن را مسئله‌ای سیاسی می‌دانند قطعا کوته‌فکرند

گَوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، ماسک زدن را برای شهروندان اجباری کرده است

NICHOLAS KAMM / AFP

آرنولد شوآرتزنِگر بر اهمیت استفاده از ماسک صورت در دوران همه‌گیری ویروس کرونا تأکید کرد.

روز پنج‌شنبه، گَوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، ماسک زدن برای شهروندان را، درمکان‌های عمومی، مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و مکان‌هایی که حفظ فاصله دو متر از دیگران امکان‌پذیر نیست، اجباری کرد.

نیوسام در بیانیه‌ای راجع به این فرمان جدید گفت: «علم نشان می‌دهد که پوشش صورت و ماسک جواب می‌‌دهد. این پوشش‌ها در سالم نگه داشتن کسانی که اطراف ما هستند، باز کردن کسب و کارها و بازگشایی دوباره اقتصادمان بسیار حائز اهمیت هستند.»

«به عبارت ساده، افراد زیادی را می‌بینیم که بدون ماسک و پوشش هستند و پیشرفت واقعی‌ای را که ما در مقابله با بیماری به دست آورده‌ایم، به مخاطره می‌اندازند.»

شوآرتزنِگر که خود از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ فرماندار کالیفرنیا بود از این اقدام به صورت عمومی‌ حمایت کرد. او کسانی را که استفاده از ماسک صورت را «مسئله‌ای سیاسی» قلمداد می‌کنند، به «کوته‌فکری» متهم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازیگر فیلم «نابودگر» (ترمیناتور) به دنبال اعلان آقای نیوسام نوشت: «این اقدام صد درصد درست است.»

«این کار به ما کمک می‌کند تا این ویروس وحشتناک را شکست دهیم. این علم همیاری ملی را می‌طلبد، اگرهمگی ماسک بزنیم، روند شیوع را کند کرده و می‌توانیم با امنیت کسب و کار را از سر بگیریم.»

شوآرتزنِگر ادامه داد: «این مسئله‌ای سیاسی نیست، هرکس که این موضوع را سیاسی کرده است،  قطعا کوته‌فکری است که توان خواندن ندارد.»

این بازیگر۷۲ ساله در مورد تلاش‌های امنیتی مورد نیاز برای کمک به مقابله با این همه‌گیری، به کرات سخن گفته است.

در ماه مارس گذشته شوآرتزنِگر در توییتی نوشت: «تا جایی که ممکن است در خانه بمانید. به متخصصان گوش داده و حرف ابلهان را باور نکنید. ما با هم از پس آن برمی‌آییم.»

این ستاره فیلم های اکشن همچنین مبلغ یک میلیون دلار به پویش «فرونت‌لاین ریسپاندرز» اختصاص داد تا با جبران «کمبود ماسک، لباس و سایر لوازم ضروری» از متخصصان درمان حمایت کرده باشد.

طبق گفته‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا (سی‌دی‌سی)، ماسک صورت برای کمک به کند کردن روند شیوع ویروس کرونا ضروری است.

طبق دستورالعمل‌های سی‌دی‌سی، «پوشش پارچه‌ای صورت ممکن است مانع انتشار قطرات تنفسی حین صحبت، عطسه یا سرفه در اشخاصی بشود که از آن استفاده می‌کنند. اگر هر شخص هنگام حضور در جمع، مثلا زمانی که به مغازه خواروبارفروشی می‌رود، از پوشش پارچه‌ای استفاده کند، خطر قرار گرفتن در معرض بیماری، در جامعه کاهش می‌یابد.»

ایالاتی در آمریکا همچون میشیگان، نیویورک، مِین، دلاوِر و مریلند، استفاده سراسری از ماسک را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

اما با وجود توصیه‌های سی‌دی‌سی، دونالد ترامپ اغلب از زدن ماسک حفاظتی صورت در محافل عمومی ‌سرباز می‌زند. 

اوایل همین هفته رئیس جمهور ایالات متحده ادعا کرد که بعضی آمریکایی‌ها تنها برای نشان دادن عدم تأیید او ماسک می‌زنند و این امر کمکی به کم کردن شیوع ویروس نخواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از فیلم