با مهار نسبی کرونا در فرانسه، کافه‌های معروف پاریس بازگشایی شدند

با کاهش روزانه تلفات به ۳۰ مورد در پنج روز متوالی، دولت تدابیری را جهت پایان محدودیت‌ها اندیشیده است

فرانسه با ۲۹۴۰۰ کشته و ۱۵۷ هزار مبتلا از جمله کشورهای اروپایی بود که بیشترین آسیب را از شیوع کووید-۱۹ متحمل شد-LUDOVIC MARIN / AFP

فرانسه زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی از وضعیت قرنطینه بیرون خواهد آمد. این تصمیم به دنبال سخنان امانوئل مکرون اتخاذ شده که اعلام کرد به برنامه‌ها سرعت بیشتری می‌بخشد تا فرانسه به عنوان دومین قدرت اقتصادی در اروپا دوباره به صحنه بازگردد.

این کشور جزو کشورهایی در قاره اروپا بوده که با ۲۹۴۰۰ کشته و ۱۵۷ هزار مبتلا، شدیدترین آسیب‌ها را از همه‌گیری ویروس کرونا دیده‌اند.

اما حالا با کاهش روزانه تلفات به ۳۰ مورد در پنج روز متوالی، دولت تدابیری را جهت پایان محدودیت‌ها اندیشیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کافه‌ها و رستوران‌های پاریس که شهرت جهانی دارند از روز دوشنبه اجازه فعالیت گرفته‌اند. پیش‌تر این اماکن در حالی اجازه کار نداشتند که رستوران‌ها و کافه‌های دیگر در سایر مناطق کشور باز بودند.

این مجوز فعالیت، همزمان با پیش‌بینی کاهش یازده درصدی اقتصاد در فرانسه صادر شده است. گفته می‌شود این کشور بیشتر از بقیه از رکود اقتصادی پیش رو ضربه خواهد دید.

مکرون چند ساعت پیش از آن که درهای کشورش را به روی سایر کشورهای اروپایی بگشاید اظهار داشت که وقت آن رسیده «وارد مرحله دیگری» از بحران کرونا شویم.

وی افزود «ما به زندگی عادی بر می‌گردیم، به طعم آزادی. به عبارت دیگر ما فرانسه را دوباره کشف خواهیم کرد.»

پس از آن که ویروس کرونا صنایع را در مقیاس جهانی به تعطیلی کشاند، فرانسه دریافت که وابستگی شدیدی به زنجیره ذخایر جهانی دارد. در همین راستا رئیس جمهور فرانسه قول داد استقلال بیشتری برای کشور ایجاد کند.

مکرون گفت «تنها راه حل، ساختن یک مدل اقتصادی جدید و قوی‌تر و کار و تولید بیشتر است تا به هیچ کس وابسته نباشیم.»

رئیس جمهور فرانسه در عین حال قول داد هزینه‌ای را که برای سر پا نگه داشتن شرکت‌ها و مشاغل در طول این رکود اقتصادی صرف می‌شود به دوش مردم و مالیات‌دهندگان نخواهد انداخت. از زمان جنگ جهانی دوم، این بدترین وضعیت اقتصادی در فرانسه است.

دولت مکرون در ماه آوریل یک بسته حمایتی ۱۰۰ میلیارد یورویی را برای کمک به فعال نگه داشتن کسب و کار در جریان بحران کرونا معرفی کرد.

گزارش بیشتر از ای پی

© The Independent

بیشتر از جهان