هراس از موج دوم شیوع ویروس کرونا در چین

پکن هفت هفته متوالی هیچ مورد جدید ابتلا به ویروس به خود ندیده بود

بیش از ۵۰ نفر در پکن با نتیجه مثبت آزمایش ویروس کرونا مواجه شده‌اند

HECTOR RETAMAL / AFP

بیش از ۵۰ نفر در پکن با نتیجه مثبت آزمایش ویروس کرونا مواجه شده‌اند. این در حالی است که این شهر هفت هفته متوالی بود که هیچ مورد جدید ابتلا به ویروس به خود ندیده بود.

مقامات مسئول برای جلوگیری از یک موج دوم، بلافاصله محدودیت‌های جدیدی را در منطقه پیرامون بزرگ‌ترین بازار عمده‌فروشی مواد غذایی پایتخت اعمال کرده‌اند. موارد جدید شیوع ویروس در این منطقه از پکن دیده شده است.

مقامات پکن می‌گویند که ۴۵ کارگر بازار شینفادی با آزمایش مثبت مواجه شده‌اند، اما هیچ یک علائم بالینی از خود نشان نداده‌اند.

این تعداد علاوه بر هفت مورد دیگری است که پیشتر علائمی نشان داده بودند و شش مورد از آنها برای کار یا خرید به این بازار رفته‌ بودند.

بازرسان بهداشت با انجام ۱۹۰۱ مورد نمونه‌گیری از گوشت، سطوح، سطل زباله، دستگیره‌ها و سایر اشیا در بازار گفته‌اند که ۴۰ مورد نتیجه مثبت داشتند.

مسئولان بلافاصله فروش گوشت را در بازار ممنوع و سایر بازارهای عمده‌فروشی در پکن را تعطیل کردند.

آنها در تلاشند تا دریابند بازار بزرگ شینفادی که تأمین‌کننده دست‌کم چهار پنجم گوشت و سبزیجات پایتخت است، چگونه با وجود این همه محدودیت‌های کرونایی، کانون جدید شیوع ویروس شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از مقامات مسئول گفته است که منطقه اینک در «وضعیت اضطراری جنگی» قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه اخبار پکن، رئیس بازار گفته است ویروس روی تخته برش ماهی‌های آزاد وارداتی پیدا شده و بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بلافاصله ماهی آزاد را از قفسه‌ها برداشته‌اند.

پس از گزارش سه مورد اول پیدایش ویروس در نتیجه آزمایش‌ها در دو روز پنج‌شنبه و جمعه، توجهات معطوف به بازار شینفادی شد. به گزارش رسانه‌های چینی، دو نفر از مبتلایان در خود بازار بودند و نفر سوم در مؤسسه تحقیقات گوشت در نزدیکی بازار کار می‌کرده است.

مسئولان شهر هم اینک سرگرم آزمایش تمام ۱۰ هزار کارگر این بازار هستند. آنها همچنین انجام آزمایش روی نمونه‌های گوشت تمام بازارهای عمده‌فروشی مواد غذایی پکن را در دستور کار خود قرار داده و بازرسان غذایی را به رستوران‌ها و سوپر مارکت‌ها اعزام کرده‌اند.

در حال حاضر بازار مسدود و مورد حفاظت پلیس و نیروهای نظامی است. البته برخی افراد با ارائه مدارک لازم در ایستگاه بازرسی، اجازه ورود پیدا می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند موارد جدید ابتلا نشان می‌دهد که ۵۰ روز پس از آخرین مورد ابتلا در این شهر ۲۰ میلیونی، چگونه تسهیل محدودیت‌ها ممکن است باعث برگشت ویروس کرونا شود.

در شهر نانجینگ، مرکز ولایت شرقی جیانگسو، اتحادیه رستوران‌های محلی اعلام کرده ارائه غذاهای دریایی خام و محصولات حیوانی را متوقف خواهد کرد.

یازده منطقه مسکونی در ناحیه پیرامون بازار شینفادی به حالت قرنطینه درآمده‌اند.

محدودیت‌های جابه‌جایی در شهر دوباره بازگشته و برنامه‌های ورزشی تعلیق شدند. همچنین ورود گردشگران از سایر مناطق کشور ممنوع شده و قرار است مدارس ابتدایی دوباره تعطیل شوند.

بیش از ۱۳۰ نفر از کسانی که با مبتلایان جدید تماس داشته‌اند باید به قرنطینه بروند.

داوطلبان در بخش‌هایی از شهر خانه به خانه به مردم مراجعه کرده و از حضور آنها در بازار شینفادی سؤال می‌کنند تا اگر لازم باشد مورد آزمایش قرار بگیرند.

ویروس کرونا اولین بار در ماه دسامبر سال گذشته، ۲۰۱۹، در بازار شهر ووهان که محل فروش حیوانات زنده است دیده شد.

جین ژنگ، زن ۲۰ ساله‌ای که در مرکز شهر پکن قدم می‌زند می‌گوید «اپیدمی پایان یافته و ناگهان یکی دو مورد کانون جدید ظهور می‌کند. من که می‌ترسم. امیدوارم همه رعایت کنند و زیاد بیرون نروند و ماسک بزنند.»

© The Independent

بیشتر از