گزارش آسوشیتدپرس از ماکت مشابه ناو هواپیمابر آمریکا در بندرعباس

سپاه در جریان مذاکرات هسته‌ای با آمریکا یک ماکت دیگر را با موشک غرق کرده بود

تصویر ماهواره‌ MAXAR از ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی در سواحل جنوبی ایران-عکس از توییتر

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ماکت یک ناو هواپیمابر در بندرعباس در سواحل جنوبی ایران به آب انداخته شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود که با توجه به ادامه تنش‌ها بین ایران و آمریکا، از این ماکت در یک مانور نظامی استفاده شود. ماکت ۱۶ جت جنگی نیز روی این شناور که ۲۰۰ متر طول و ۵۰ متر عرض دارد، مشاهده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد این ماکت مدل مشابه ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا است که معمولا در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز گشت‌زنی می‌کند. ماکت این ناو در نزدیکی محل استقرار قایق‌های تندروی سپاه به آب انداخته شده است.

این خبرگزاری بریتاینایی در ادامه به مانور نظامی ایران در اسفندماه سال ۱۳۹۳ اشاره کرده که طی آن یک ماکت دیگر ناو هواپیمابر آمریکایی هدف حمله موشکی قرار گرفت و غرق شد.

در جریان این رزمایش که پیامبر اعظم نام داشت یک ماکت ۳۳۳ متری ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا با شلیک چهار موشک ساحل به دریا متهدم شد.

مراحل ساخت این ماکت در اوایل سال ۱۳۹۳ مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و در آن زمان تلویزیون العالم مدعی شد که این ماکت قرار است در یک فیلم سینمایی مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است این ماکت در حالی هدف موشک‌های سپاه قرار گرفت که مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه) در جریان بود. در حال حاضر نیز گمانه‌زنی‌های متعددی در مورد مذاکرات پشت‌پرده بین تهران و واشینگتن مطرح است و در ماه‌های اخیر روند مبادله زندانیان بین دو کشور شتاب بیشتری گرفته است.