استعفای ۵۷ پلیس بوفالو درپی برخورد خشونت‌آمیز با یک پیرمرد

افسران از واحد عملیات رزمی استعفا داده‌اند، نه از اداره کل پلیس

تمام ۵۷ عضو تیم واکنش سریع اداره پلیس بوفالو به دنبال تعلیق دو عضو دیگر این تیم استعفا کردند. این دو عضو تعلیق شده در جریان تظاهرات اعتراض به مرگ جورج فلوید مرد ۷۵ ساله‌ای را به زمین انداخته بودند.

این خبر هم توسط واحد پلیس و هم دو مدیر اجرایی که با روزنامه بوفالو مصاحبه کرده‌اند مورد تأیید قرار گرفته است.

دو عضو واحد عملیات پلیس که مسئولیت کنترل جمعیت و واکنش در برابر شورش‌ها را به عهده دارد، به دنبال انتشار ویدئوی برخورد آنها با پیرمرد در زمان حکومت نظامی، روز پنج‌شنبه بدون حقوق از کار معلق شدند.

خبر کناره‌گیری اعضای تیم جهت حمایت از افسران تعلیق شده و همچنین اعلام انزجار از برخورد اداره پلیس، ابتدا از سوی تلویزیون «اسپکتروم‌نیوز» تحت پوشش قرار گرفت.

جان ایوانز، رئیس اتحادیه پلیس بوفالو، می‌گوید که افسران تعلیق شده صرفا «مشغول انجام وظیفه بودند» که پیرمرد «سر خورد» و همان شب اخبار تلویزیون محلی فیلم آن را نشان داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن طور که در فیلم نشان داده می‌شود، دو مأمور پلیس مرد سالمند را هل می‌دهند و او عقب‌عقب رفته و سرش به زمین می‌خورد.

آقای ایوانز به روزنامه بوفالو گفت: «موضع ما این است که مأموران به فرمان ژوزف گرامالیا، معاون فرمانده پلیس، صرفا در حال خلوت کردن میدان بودند.»

وی ادامه داد: «دستور این نبود که فقط مردان پنجاه ساله یا ۱۵ تا ۴۰ ساله را متفرق کنید. آنها فقط داشتند وظیفه‌شان را انجام می‌دادند. من خبر ندارم چقدر درگیر شدند ولی آن طور که من می‌دانم طرف سر خورد و از پشت به زمین افتاد.»

آن طور که از خبرها پیداست، استعفای دسته‌جمعی مأموران به دنبال اعلام اتحادیه پلیس در روز جمعه است که گفته است دیگر هزینه‌های حقوقی دفاع از افسران را در شکایت‌های مربوط به حوادث اعتراضات به عهده نمی‌گیرد.

بایرون براون، شهردار بوفالو، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که خبرهای رسیده مربوط به بخش وظایف می‌شود، بدین معنی که افسران از واحد عملیات رزمی استعفا داده‌اند، نه از اداره کل پلیس.

به گفته براون، «آن چه در این مرحله با اطمینان می‌توانم بگویم این است که با پیش‌بینی‌های انجام شده خدمات نیروی پلیس تداوم و امنیت عمومی در جامعه ادامه خواهد یافت.»

پلیس ایالتی نیویورک بر اعزام سواره‌نظام بیشتر به منطقه و افزایش مأموران واحد سیار پلیس تأکید کرده است.

آن طور که در فیلم دیده می‌شود، مارتین گوگینو در نزدیکی ساختمان شهرداری بوفالو داشت به پلیس نزدیک می‌شد که دو مأمور او را هل می‌دهند و او عقب عقب می‌رود و با سر به زمین برخورد می‌کند.

خون روی زمین جاری می‌شود و پلیس در همان حالی که جمعیت را متفرق می‌کند وضعیت را از طریق بی‌سیم گزارش می‌دهد. پیرمرد بلافاصله به مرکز خدمات درمانی اری کانتی منتقل می‌شود. بر اساس گزارشات، وی سالم اما حال او وخیم است.

مارک پولونکارز، کارگزار اری کانتی، در یک کنفرانس خبری روز جمعه گفت که از تصمیم افسران پلیس برای خارج شدن از واحد عملیات بسیار آزرده شده است.

دادستان بخش اری کانتی سرگرم بررسی سانحه است، اما هنوز کسی را متهم یا دستگیر نکرده است. آقای ایوانز می‌گوید اتحادیه پلیس هزینه‌های دادگاه دفاع از مأمورین را خواهد پرداخت.

او گفت «ما صد در صد پشت افسران خود ایستاده‌ایم.»

© The Independent

بیشتر از جهان