آمریکا برای برزیل دو میلیون واحد هیدروکسی کلروکین ارسال کرد

رهبر راستگرای افراطی برزیل پیش‌تر ویروس کرونا را به یک «آنفلوانزای خفیف» تشبیه کرده بود

دولت برزیل اواسط ماه می مقررات حاکم بر استفاده از هیدروکسی کلروکین را برای بیماران مبتلا به عوارض ملایم تر کرونا تعدیل کرد- LIMA/AFP

دولت ترامپ می‌گوید به رغم فقدان شواهد رسمی مبنی بر موثر بودن داروی هیدروکسی کلروکین و گزارش‌هایی حاکی از خطرناک بودن این دارو، دو میلیون واحد از آن را برای مقابله با کووید-۱۹ به برزیل فرستاده است. 

ماه گذشته رئیس جمهور آمریکا پس از هفته‌ها تبلیغ این دارو به عنوان درمان معجزه‌گر، گفت خودش از این دارو به عنوان پیشگیری کننده، استفاده می‌کند. 

هم اکنون آزمایش برای تعیین قابلیت هیدروکسی کلروکین در پیشگیری یا درمان کووید-۱۹ در جریان است و این درحالی است که برخی پژوهش‌ها هشدار داده‌اند که این دارو می تواند در برخی موارد خطر مرگ در برداشته باشد. سازمان بهداشت جهانی آزمایش‌ روی این دارو را به دلیل ملاحظات ایمنی متوقف کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «هیدروکسی کلروکین به عنوان داروی پیشگیرنده ویروس کرونا در اختیار پزشکان، پرستاران و کادر درمانی برزیل قرار خواهد گرفت. از این دارو همچنین به عنوان درمانی برای مبتلایان در برزیل استفاده خواهد شد.»

این بیانیه می‌افزاید: «افزون بر این، در ادامه همکاری‌های طولانی مدت دو کشور در زمینه‌های بهداشتی، پژوهش‌های مشترکی میان ایالات متحده و برزیل شامل آزمایش‌های کلینیکی پراکنده آغاز خواهد شد. این آزمایش‌ها به ارزیابی ایمنی و کارکرد هیدروکسی کلروکین درپیشگیری و درمان ویروس کرونا کمک خواهد کرد.»

کاخ سفید افزود که آقای ترامپ و ژائر بولسونارو همتای برزیلی او از ماه مارس که آقای بولسونارو از ویلای شخصی رئیس جمهور در «مارالاگو» دیدن کرد، دوبار تلفنی صحبت کرده‌اند.

دولت آقای بولسونارو در اواسط ماه می مقررات حاکم بر استفاده از هیدروکسی کلروکین را برای بیماران مبتلا به عوارض ملایم‌تر کرونا تعدیل کرد. او در هنگام اعلام این خبر گفت: «هنوز هیچ گواه علمی در این مورد وجود ندارد، اما استفاده از آن در برزیل و سراسر جهان تحت بررسی است.»

رهبر راستگرای افراطی برزیل پیش‌تر ویروس کرونا را به یک «آنفلوانزای خفیف» تشبیه و همانند همسایه شمالی‌اش، به دولت‌های محلی به‌خاطر اعمال قرنطینه حمله کرده بود. 

ایالات متحده با شیوع گسترده کووید-۱۹ در برزیل، ورود مسافران این کشور به آمریکا را ممنوع کرده است. برزیل در جایگاه دوم فهرست کشورهای آلوده به کرونا در جهان ایستاده است. به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز تاکنون ۵۳۰ هزار نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده و بیش از۳۰هزار نفر بر اثر عوارض آن جان سپرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان