۴۰‌سالگی فیلم «درخشش» و بازسازی صحنه تبر از سوی جک نیکلسون

تبری که در صحنه مشهور از آن استفاده شد، ۱۷۰ هزار پوند به فروش رسید

بازی جک نیکلسون در این فیلم یکی از بهترین بازی‌ها در سینماست- David GANNON / AFP

ویدئوی آماده شدن جک نیکلسون برای بازی صحنه تبر در پلان«جانی اینجاست» برای فیلم «درخشش»، به صورت آنلاین منتشر شد.

نیکلسون به ایفای نقش جک تورنس درفیلمی پرداخت که استنلی کوبریک آن را در سال ۱۹۸۰ با اقتباس از رمان استیون کینگ، ساخته بود. این فیلم ۴۰ امین سالگرد خود را پشت سر می‌گذارد و بازی جک نیکلسون در این فیلم یکی از بهترین بازی ها در سینماست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کلیپ نشان می‌دهد بازیگر به درون ذهنیت تورنس نفوذ کرده است، کسی که از طریق ارواح هتل اورلوک وادار شده است تا همسرش، وندی (شلی دووال) و پسرش، دنی (دانی لوید) را به قتل برساند.

نیکلسون با تبری در دستانش دیده می شود و درحالی که بالا و پایین می پرد فریاد می زند «قاتل تبر به دست». او دوال را نادیده می‌گیرد.

چند لحظه بعد، او خط «جانی اینجاست» را بداهه گویی می کند، جمله ای که یکی از معروف ترین جملات تاریخ سینماست. این بخش در واقع ارجاعی به مقدمه برنامه تلویزیونی «نمایش امشب» با اجرای «جانی کرسون» است.

جالب است بدانیم که کوبریک این صحنه را با یک درب غیر واقعی ضبط کرده است. اما نیکلسون که قبلا به عنوان نیروی آتش نشانی آموزش دیده بود، درب را به سرعت تکه تکه کرد.

تبری که نیکلسون دراین فیلم کلاسیک ترسناک استفاده کرده بود، به تازگی در حراجی  لندن به مبلغ ۱۷۰ هزار پوند به فروش رسید.

«دکتر اسلیپ» اثر کینگ که دنباله فیلم «درخشش» اقتباس فیلمی جدید با بازی ایوان مگ گرگور است، در واقع بزرگسالی دنی را نشان می‌دهد.

فیلم «خانه‌ای برتپه جن زده» به کارگردانی مایک فلاناگان، در سینماهای انگلیس اکران می‌شود.

© The Independent

بیشتر از فیلم