اختلاف نظر اساسی منتقدان درباره فیلم «به سوی ستارگان»

فیلمی درباره ماهیت وجود انسان در جهان هستی

ALBERTO PIZZOLI / AFP

فیلم علمی تخیلی جدید «به سوی ستارگان» (Ad Astra) به‌شدت منتقدان را دچار دودستگی کرده است. 

در این فیلم جدید که جیمزگری آن را کارگردانی کرده است، برد پیت نقش فضانوردی را بازی می‌کند که به کرانه‌های منظومه شمسی سفر می‌کند تا پدر گم شده‌اش را پیدا کند. او کشف می‌کند که چه چیزی بقای زمین را تهدید می‌کند. 

«به سوی ستارگان» قرار نیست مورد تأیید همگان باشد. این فیلم داستان سفری است که ماهیت وجود انسان و جایگاه ما در جهان هستی را به چالش می‌کشد.

در حالی که برخی از منتقدان پس از پخش اولیه این فیلم در فستیوال فیلم ونیز، آن را تحسین می‌کنند و می‌گویند محسور‌کننده است، برخی دیگر چندان تحت تأثیر آن قرار نگرفته‌اند و می‌گویند خسته‌کننده است.

ایندیپندنت با برجسته کردن نقش برد پیت، ادعا می‌کند که این بهترین نقشی است که او تاکنون بازی کرده است  و این فیلم تکان‌دهنده را به دو فیلم مشهور «جاذبه» و «بین‌ستاره‌ای»تشبیه کرده است. 

گاردین، تلگراف و وبسایت  ایندی‌وایر، همه پنج ستاره کامل به این شاهکار سینمایی داده‌اند.

 روزنامه  تایمز به این فیلم دو ستاره داده است و ادعا کرده است که برد پیت مثل همیشه ناکام است و فیلم نیز خسته‌کننده است. هالیوود ریپورتر نیز ادعا کرده است که این فیلم به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند مخاطب را جذب خود کند.  

مجله ونتی فر در اظهارنظری بینابینی گفته است که این فیلم از نظر بصری خیره‌کننده است، اما چیز جدیدی به ژانر علمی-تخیلی اضافه نمی‌کند.

 در این فیلم، تامی لی جونز، راث نگا، لیو تایلر و دونالد ساترلند در کنار برادپیت ایفای نقش کرده‌اند.

کارگردان این فیلم، جیزم گری، بیشتر به خاطر دو فیلم «مهاجر» و «شب مال ماست»مشهور شده است. آخرین فیلمی که از این کارگردان پخش شده است، «شهر گمشده زی»است که چارلی هانام و رابرت پاتینسون در آن بازی کرده‌اند. 

به سوی ستارگان از ۱۸ سپتامبر روی پرده سینما خواهد رفت.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از فیلم