کرونا در ایران؛ جمع‌آوری روزانه ۲۵۰ معتاد متجاهر از خیابان‌های پایتخت

تعداد «معتادان متجاهر» مبتلا به کووید۱۹ از چهار نفر فراتر نرفته است 

چندی پس از شیوع گسترده کرونا در ایران و اعمال قوانین مربوط به قرنطینه در بیشتر استان‌های کشور، ویدیویی در رسانه‌های فارسی‌زبان منتشر شد که حکایت از تجمع گروه زیادی از مصرف‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر در یکی از محلات شهر تهران داشت و واکنش‌های زیادی برانگیخت.  

دیدن ازدحام باورنکردنی این شهروندان حذف‌شده از جامعه در حالی که حوالی ساعت ۳ صبح در حال تهیه یا مصرف مواد بودند، برخی مقامات نظامی و قضایی و البته بهداشتی مملکت را برآن داشت تا در روزگار کرونازده مملکت، فکری به حال این جمعیت بزرگ حذف‌شدگان جامعه کنند. 

یک مقام مسئول در نیروی انتظامی، از تدوین «پروتکل‌های مخصوص به معتادان متجاهر» سخن گفت و اعلام کرد که طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر را پیگیری می‌کند و از همکاری«سپاه» و «سازمان زندان‌ها» در این طرح و بیشتر شدن طول مدت نگهداری معتادان در مراکز نگهداری خبر داد. 

امروز، یکشنبه ۲۸ اردیبهشت، «امین شاهرخی» مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به این که «تا پایان هفته گذشته حدود ۳۲۰ نفر از معتادان متجاهر در سطح شهر تهران» جمع‌آوری شده‌اند، گفت: «تاکنون فقط تست کرونای چهار معتاد متجاهر مثبت شده است و گزارش جدیدی تا به امروز اعلام نشده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این مقام مسئول، «در طول هفته گذشته روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ معتاد متجاهر و در مجموع بیش از ۱۵۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده است».

چندی پیش ویدیوی کوتاهی از مصاحبه مجری صداوسیما با یک فرد معتاد در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که در آن، فرد مصاحبه‌شونده با تصریح بر این که اکراهی از پنهان کردن اعتیاد خود ندارد، به مجری می‌گوید که از نظر او «معتادان به کرونا مبتلا نمی‌شوند». 

حال، روزنامه خراسان در گزارشی از معروفیت این فرد معتاد (طرد شده از جامعه)، نوشته است که او در اینستاگرام خود «دنبال‌کننده‌های» بسیاری پیدا کرده و به نوعی به دسته «سلبریتی‌‌های مجازی» پیوسته است. 

روزنامه خراسان در صفحه مربوط به اخبار فضای مجازی نوشته است که این فرد معتاد پس از پخش شدن ویدیوی معروف، بیش از ۱۰۰هزار طرفدار و پیرو یا «دنبال‌کننده» به‌دست آورده است. 

روزنامه خراسان می‌نویسد: «فرد مصاحبه‌شونده این روزها با هنرمندان و سلبریتی‌ها لایو می‌گذارد و با گذاشتن تبلیغات در صفحه‌اش از این معروفیتش حسابی سود می‌برد.»

واکنش‌ها به معروف شدن این فرد معتاد در فضای مجازی متفاوت بوده است. برخی از فرصت به‌وجود آمده برای این فرد حذف شده از جامعه، استقبال کردند و نوشتند که شاید این فرصتی برای بازگشت افرادی چون او و دیگرانی باشد که گرفتار اعتیاد هستند و مطرود جامعه. 

برخی دیگر از کاربران فضای مجازی هم نسبت به این ماجرا موضع مخالفی دارند و جو آشفته فضای مجازی فارسی‌زبان را دلیل مطرح شدن چنین افرادی می‌دانند. 

بیشتر از